logo semlink.pl

Pozycjonowanie Stron Internetowych (SEO)

Jak wypozycjonować stronę w Google?

Zleć to specjalistom SEO. Jeśli chcesz aby Twoja strona internetowa była na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google i generowała sprzedaż wypełnij poniższy formularz. Skontaktujemy się z Tobą i przedstawimy ofertę.




Wyrażam zgodę na otrzymywanie od VHN Sp. z o.o. na podany w formularzu adres e-mail informacje o charakterze marketingowym i promocyjnym jak również informacje handlowe.
Wyślij
Klauzula informacyjna

Informujemy, że dane osobowe zawarte przez Panią/Pana w zapytaniu będą przetwarzane przez VHN Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Tarnowskich Górach wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000790022; NIP: 6452561131; REGON: 38334742200000 (Administratora), w celu rozpatrzenia zgłoszenia i odpowiedzi na nie. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest prawnie usprawiedliwiony cel Administratora. Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne do rozpatrzenia zgłoszenia i odpowiedzi na nie. Konsekwencją niepodania danych będzie brak odpowiedzi. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, przenoszenia danych do wskazanego przez Panią/Pana administratora danych osobowych, na adres e-mail, jak również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Odbiorcą/odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będzie wyłącznie Administrator. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu.

Zaczynamy

Obecnie trudno wyobrazić sobie zdobywanie klientów nie posiadając firmowej strony internetowej, która jest widoczna w wyszukiwarce. Bez niej zdobywanie klientów jest po prostu bardzo trudne a często wręcz niemożliwe.


Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to ogół działań, które mają na celu polepszenie pozycji danej witryny w wyszukiwarkach (głównie Google). Polega ono na znajdowaniu i wdrażaniu rozwiązań, które zagwarantują stronie wysoką pozycję w wynikach, po wpisaniu pożądanych przez firmę słów. Głównym celem pozycjonowania jest więc dążenie do tego aby pozycjonowana strona internetowa była widoczna na frazy kluczowe opisujące produkty i usługi, które są wymienione na pozycjonowanej stronie internetowej.

Ogólnie rzecz biorąc pozycjonowanie można zdefiniować jako zbiór taktyk i strategii stosowanych w celu zwiększenia ruchu na witrynie internetowej, który bierze się z wysokich pozycji strony na jak największą liczbę fraz. Ważną częścią pozycjonowania jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO, Search Engine Optimalization), która polega na odpowiednim stworzeniu (lub poprawieniu już istniejącej) strony pod kątem algorytmu wyszukiwarki Google. Pojęcie pozycjonowania zawiera w sobie dodatkowo inne działanie takie jak odpowiednie linkowanie do serwisu, marketing treści czy analitykę internetową. Ustalenia pozycji w rankingu dokonują roboty indeksujące (Web Crawler) na podstawie wielu czynników. Jest to między innymi bezpieczeństwo strony, szybkość ładowania, odpowiednie treści i słowa kluczowe oraz wartościowe linkowanie.

Dobrze wypozycjonowana strona pojawi się wysoko w wynikach po wpisaniu haseł związanych z branżą w danym miejscu. Na przykład po wpisaniu hasła ogrodnik Wrocław lub najlepszy ogrodnik we Wrocławiu prawidłowo zoptymalizowana strona firmy ogrodniczej pojawi się na jednym z pierwszych miejsc . Im lepiej dobierzemy słowa kluczowe na stronie tym zwykle lepiej wypadnie nasza witryna, jednak nie jest to jedyna zależność.


Dlaczego warto pozycjonować stronę?

Pozycja w Google wpływa na świadomość marki

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że im większa jest rozpoznawalność danej marki tym większe obroty osiąga dana firma. Budując wizerunek i zwiększając zasięg, firma staje się bardziej godna zaufania a jej usługi są częściej wybierane. Wyższa pozycja pozwala firmie zaprezentować zakres swoich usług, zapoznać klientów z wartościami marki i przekonać ich do wyboru jej oferty.

Dzięki pozycjonowaniu nawet małe i nowe firmy zyskują szansę na zaistnienie w świecie i rywalizację z przedsiębiorstwami, które na rynku są od lat. Dobrze przeprowadzone pozycjonowanie pomaga w budowaniu świadomości marki i zainteresowaniu nią założonej grupy docelowej. Pozycjonowanie jest sposobem wyróżnienia się na tle konkurencji. To swoista reklama, która informuje klienta dlaczego powinien wybrać właśnie naszą firmę.

Zyskujemy nowych klientów i generujemy ruch na stronie

Użytkownicy szukający usług w Internecie w zdecydowanej większości korzystają z wyszukiwarek, a prym wśród nich wiedzie Google, które generuje 92,24% wyszukiwań (stat counter, kwiecień 2021). Pojawienie się na pierwszych pozycjach w rankingu lub chociaż na pierwszej stronie, znacząco wpływa na ilość wejść. Generowanie zwiększonego ruchu ma wpływ na potencjalną ilość klientów, którzy zainteresują się naszymi usługami.

Dzięki pozycjonowaniu możemy zwiększyć sprzedaż

Wysoka pozycja w wynikach nie gwarantuje co prawda zwiększonej sprzedaży usług, jednak znacząco wpływa na potencjał sprzedaży. Każdy użytkownik odwiedzający witrynę może stać się jej potencjalnym klientem. Nawet jeżeli oferta nie zainteresuje go od razu to zwiększamy szansę na jej zakup w późniejszym terminie.

Mamy możliwość śledzenia efektów

Możliwość śledzenia pozycjonowania oraz marketingu jest jedną z najistotniejszych korzyści z nich płynących. Zoptymalizowana i dobrze przemyślana strona internetowa umożliwia zapoznanie się ze wszystkim, co się na niej dzieje. W takiej sytuacji łatwo jest obliczyć czasy kliknięć w linki, liczbę odwiedzin na stronie i podstronach, a nawet zaobserwować konkretne zachowania zakupowe użytkowników, danej branży. Dane tego typu są z punktu widzenia firmy bezcenne, pozwalają poznać typ konsumentów, którzy są zainteresowani ofertą oraz dowiedzieć się w jaki sposób podejmują decyzję o zakupie produktu czy usługi.


Wyniki wyszukiwania

Wyniki płatne

To wyniki, które wynikają z prowadzonych kampanii AdWords. Wyświetlają się zawsze na górze lub boku wyszukiwarki, zawsze oznaczone są napisem informującym o ich reklamowym charakterze. Przez wzgląd na to wyróżnienie bardzo łatwo je rozpoznać. Tego typu wyniki nie mają wpływu na pozycjonowanie strony, jednak pozwalają w szybkim czasie zapoznać użytkownika z marką lub poinformować go o nowej ofercie czy promocji. Możesz w tym momencie zacząć zastanawiać się po co w takim razie w ogóle pozycjonować stronę, jeżeli możemy wyświetlać się na górze wyników bez większego wysiłku.

Odpowiedź jest dość prosta i związana z nastawieniem społecznym do reklam. Jak pewnie zauważyłeś w Internecie aż się od nich roi. W związku z taką sytuacją część użytkowników naturalnie pomija już płatne reklamy czy banery, w płatne linki klika tylko około 19% osób. Stosując tylko reklamę Google Ads zamykamy się na sporą grupę konsumentów, którzy automatycznie przeskakują do wyników naturalnych. Nie oznacza to oczywiście, że tego typu reklamy są bezużyteczne. W połączeniu z SEO są naprawdę bardzo dobrym sposobem na zapoznanie użytkowników z ofertą naszej firmy. Doskonale sprawdzą się w przypadku wprowadzenia nowej usługi.

Wyniki organiczne

Inaczej nazywamy je wynikami naturalnymi. To typ wyników, na które wpływ ma pozycjonowanie. Z punktu widzenia przedsiębiorcy jest to grupa wyników, która najbardziej nas interesuje. Poza oczywistymi korzyściami z wysokiej pozycji zyskujemy też szansę na to, że klient zapamięta naszą markę oraz trafi drugi raz na naszą stronę. Przykładowo jeśli pozycjonujemy stronę na frazy tj.: piwo, piwo bezalkoholowe, piwo jasne, to po wpisaniu tych haseł w wyszukiwarkę nasza strona powinna pojawić się dość wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania. Nie pojawi się natomiast (lub pojawi się na dalszej stronie) kiedy użytkownik wpisze hasło np.browar. Jeżeli jesteśmy więc browarem, dobrze będzie zacząć pozycjonować się i na to hasło. Nie powinniśmy jednak używać słów, które nie są związane z naszym biznesem. Pozycjonując się na kufle do piwa i nie mając ich w swojej ofercie, zostaniemy uznani za spamerów albo przez wyszukiwarkę albo przez samych klientów.

Co to jest SEM

SEM (ang. Search Engine Marketing) czyli marketing w wyszukiwarkach, to SEO w połączeniu z płatnym marketingiem w internecie. Ten z kolei składa się na kampanie w wyszukiwarkach internetowych oraz na innych stronach www. Wdrażając SEM, mamy na myśli jednoczesną pracę nad wynikami organicznymi oraz prowadzenie płatnych kampanii PPC (Pay Per Click). Z punktu widzenia korzyści jest to podejście najlepsze, jednak też bardziej kosztowne i wymagające więcej uwagi. Wszystkie minusy powinny jednak zrekompensować rosnące wyniki sprzedaży i poprawienie świadomości naszej firmy.

Kto ustala kolejność stron w wynikach wyszukiwania i od czego to zależy

Korzystający z Google użytkownicy nie potrzebują dużo czasu aby wybrać, w który wyszukany link kliknąć. Blisko 50% zapytań kończy się kliknięciem w link w czasie poniżej 10 sekund. To bardzo niewiele i pokazuje, że niewielu z wyszukujących dociera na sam dół strony, nie mówiąc już o przechodzeniu na następne. Tylko 9% użytkowników przejdzie do końca pierwszej strony wyników, a drugą stronę zobaczy tylko niecały procent z nich. Kolejność wyświetlania stron zależy od aktualnych wymogów algorytmu Google lub innej wyszukiwarki, który niestety nie jest nikomu do końca znany. Informacje na temat aktualnych wymagań oraz wytycznych dotyczących pozycji w rankingu, pozycjonerzy uzyskują w dużej mierze z własnego doświadczenia. Nie oznacza to jednak, że nie mamy żadnych informacji co do formalnych wymogów dotyczących stron.

Niektóre z czynników wpływających na pozycje strony są jawne i podane do informacji publicznej. Niezwykle ważna pod tym kątem okazuje się jakość treści i naturalne wplatanie słów kluczowych w artykuły na stronie. Nienaturalnie używane frazy lub zbyt częste ich występowanie mogą być przyczyną potraktowania witryny jako dostarczającej spam. Dokładnie tak samo sytuacja ma się z linkami. Umieszczenie ich na nie wartościowych stronach, niejednokrotnie może przynieść skutek odwrotny do oczekiwanego. Przede wszystkim powinniśmy dbać więc o jakość umieszczanych treści. Wymaga to doświadczenia i ciągłego doszkalania, jednak efekty takich działań są namacalne i przynoszą wiele korzyści, nie tylko sprzedażowych.

Na czym polega pozycjonowanie (SEO) i optymalizacja kodu strony?

Jak już wcześniej mogłeś przeczytać SEO polega na optymalizacji pod kątem wyszukiwarki. Proces ten należy przeprowadzać dwutorowo: - optymalizacja kodu strony - optymalizacja treści na niej umieszczonych. Kod strony powinien być przede wszystkim napisany tak aby roboty indeksujące potrafiły go odczytać. Kluczowa jest tutaj mapa witryny, która jest plikiem informującym o nowych lub zmienionych stronach. Kolejnym krokiem jest określenie, które strony robot w ogóle powinien brać pod uwagę. Wykluczenie stron z indeksowania możemy uzyskać za pomocą pliku robots.txt. Takie praktyki stosuje się w przypadku tworzenia stron tylko dla pracowników, lub określa aby wyniki wyszukiwania nie obejmowały wewnętrznych wyników wyszukiwania. Użytkownik korzystając z Google zwykle nie jest zainteresowany ilością artykułów na Twojej stronie, a konkretnym tematem.

Kolejnym krokiem jest odpowiednie oznaczenie treści na stronie. Powinno się używać nagłówków, separatorów i innego rodzaju oznaczeń treści. Takie praktyki nie tylko ułatwią automatyczne indeksowanie ale także zwiększą czytelność strony dla użytkownika. Bardzo korzystne jest także dodanie tagu description oraz title do html-a strony. Pod kątem optymalizacji treści najważniejsze są odpowiednie słowa kluczowe, tytuły oraz ilość tekstu. Wszystkie treści na stronie powinny być tematycznie powiązane z branżą oraz oddawać zakres usług firmy. Tytuły powinny być treściwe i oddające sens artykułu czy wpisu. Podczas wyboru słów kluczowych koniecznie należy zwracać uwagę na ich popularność i najnowsze trendy. Rozszerzając nasze działania poza tego typu optymalizację mówimy już o pozycjonowaniu, które obejmuje już dużo większą grupę działań. Zaliczamy tutaj wartościowe linkowanie do strony lub ogólne działania polegające na umieszczeniu tekstów z naszymi linkami na stronach internetowych.

Podejmując się trudu pozycjonowania pamiętajmy przede wszystkim o jakości. Wplatanie w tekst nienaturalnych fraz typu samochody Wrocław, nie przyniesie nam korzyści. Dużo lepiej jest użyć stwierdzeń typu samochody we Wrocławiu, które brzmi dużo lepiej i nie wygląda jak spam. Nie miejmy złudzeń w tym temacie. Roboty Google już dawno rozpoznają tego typu zabiegi, a użytkownicy od razu wyczują próbę manipulacji. Dokładnie tak samo postępujemy z linkowaniem (anchor). Fraza kierująca do naszej strony powinna być wpleciona w tekst i pasująca do kontekstu. Nie reklamujemy produktów dla dzieci w tekście o depilatorach. Tak działanie raczej nie trafi do grupy odbiorców, którzy są zainteresowani produktem. Zamiast tego postarajmy się umieszczać linki w tekstach przeznaczonych dla grupy docelowej, w tym przykładzie dla mam i przyszłych mam. Mogą to być teksty o wyprawkach, kosztach remontu pokoju dla malucha czy ubrań ciążowych. To tylko podstawowe metody zwiększające czytelność i pozycję witryny. Gdyby zacząć opisywać wszystkie stworzylibyśmy całkiem pokaźną książkę. Dla początkującego będą wystarczające jednak aby dobrze pozycjonować trzeba dużo bardziej zagłębić się w tematykę


Pomoc w pozycjonowaniu - gdzie jej szukać?

W Internecie istnieje wiele poradników jak samodzielnie pozycjonować stronę. Dość wyczerpujące informacje na pewno znajdziemy na stronach narzędzi służących do analizowania efektów marketingowych lub szukania słów kluczowych. Bardzo dobrymi źródłami informacji będą również blogi firm zajmujących się pozycjonowaniem. Nie spodziewajmy się na nich jednak szczegółowych informacji. Są one raczej dość ogólne i dopiero wprowadzające w temat. Jeżeli szukamy rozwiązań konkretnych problemów to warto również zaglądać na fora tematyczne, gdzie niejednokrotnie możemy spotkać się z wypowiedziami pozycjonerów i ekspertów. Pamiętajmy jednak o tym, że anonimowe posty nie zawsze będą wiarygodne. Żeby korzystać z tego rodzaju pomocy powinniśmy mieć już jakiś zakres wiedzy w temacie.

Zabierając się za pozycjonowanie poważnie, powinniśmy opierać się przede wszystkim na fachowej literaturze, najlepiej niezbyt wiekowej. Informacje zawarte w starych podręcznikach z pewnością są już nieaktualne, ponieważ wyszukiwarki ciągle zmieniają swoje strategie dotyczące prezentacji wyników. Zdecydowanie warto również oglądać nowe konferencje pracowników Google lub innych firm z branży. To najdłuższa z możliwych dróg jednak będzie zdecydowanie najlepszym źródłem pomocy i wiedzy, która pozwoli nam na samodzielne wdrażanie wielu strategii i planów.

Jak samemu pozycjonować stronę? Czy warto?

Rozpoczynając pozycjonowanie witryny musimy przede wszystkim pamiętać o optymalizacji jej kodu. Elementy na stronie powinny być pogrupowane, zawierać nagłówki, pogrubienia, a także odpowiednie metatagi. Całość powinna być przejrzysta i nie zawierać rażących błędów czy odnośników do pustych stron. Jeżeli chodzi o treści, umieszczane na stronie, zdecydowanie powinny się na niej znaleźć właściwe dla Twojej branży słowa kluczowe w odpowiednim natężeniu. Do ich zbadania możemy użyć wielu rodzajów oprogramowania na przykład SemStorm, który umożliwia nam wyszukanie najważniejszych słów kluczowych ale również pomoże nam odpowiednio zbudować treści.

Istnieje wiele strategii pozycjonowania, wszystko zależy w dużej mierze od branży, którą się zajmujemy. Przykładowo producent napoju owocowego rzadko kiedy może budować swoją markę w oparciu o strategię lidera na rynku. Ma on sporą konkurencję i dużym nadużyciem byłoby przypisywanie sobie cech jednego z największych czy najlepszych. Taka strategia sprawdziłaby się w przypadku branż, które nie są zbyt popularne, przykładowo produkcja tulei do samochodów czy wózków inwalidzkich. W większości przypadków nie jest wskazane aby samemu zabierać się za pozycjonowanie strony. Mnogość strategii i podejść oraz konieczność posiadania wiedzy technicznej w wielu przypadkach uniemożliwia przedsiębiorcy samodzielne realizowanie założonych celów. Trzeba też wziąć pod uwagę, że nawet w przypadku posiadania wiedzy i pomysłu, na pozycjonowanie musimy poświęcić sporą ilość czasu. Zadanie tego typu lepiej powierzyć profesjonalnej firmie, która posiada już doświadczenie w temacie. Wtedy na pewno nasz biznes nie ucierpi, a strona będzie zoptymalizowana w prawidłowy sposób.


Mity na temat SEO

Koniecznie musisz być na pierwszym miejscu

Bardzo często właściciele biznesów chcą aby ich witryna pokazywała się na pierwszych miejscach na wszystkie ustalone hasła. Jest to dobre podejście jednak nie do końca tylko ten wynik ma wpływ na sprzedaż. Bardzo dużo ruchu generują tak zwane frazy długiego ogona, która składa się z kilku słów i odzwierciedla zamiary użytkownika. Dla przykładu taką frazą może być pozycjonowanie sklepu internetowego kogo polecacie. Co prawda jest mniejsza szansa, że dany użytkownik wpisze takie hasło, jednak kiedy to się stanie mamy dużo większą pewność, że nasza strona odzwierciedla oczekiwania użytkownika niż pojedyncze słowo “pozycjonowanie”. W większości przypadków warto, poza standardowymi frazami, wprowadzać te z długiego ogona. Po pierwsze frazy długiego ogona są mniej popularne, co jednocześnie oznacza, że nie będziemy mieć tak dużej konkurencji. Po drugie frazy takie odpowiadają za znaczną ilość konwersji na stronie.

Pozycjonowanie już się nie liczy

Wielu z pozycjonerów spotkało się ze stwierdzeniem, że ich branża to już przeżytek, a nawet oszustwo. Wynika to zapewne z faktu, że na rynku jest spora konkurencja, a wiele firm zajmujących się pozycjonowaniem nie posiada doświadczenia niezbędnego do przeprowadzenia prawidłowych, dobrze dobranych działań. Pozycjonowanie nie jest nieopłacalnie, a wręcz przeciwnie. Algorytmy Google zmieniają się co prawda bardzo często, jednak zachowania konsumentów nie uległy przemianom i nadal decyzje podejmują w oparciu o wyniki wyszukiwania. Zdecydowanie również nie można powiedzieć, że konsumenci stali się mniej leniwi. Jak wynika z badań nadal rzadko kiedy spędzają na poszukiwaniach dłużej niż kilka sekund i nie wertują więcej niż pierwszej, drugiej strony. Z tego powodu wręcz kluczowym jest prawidłowe pozycjonowanie.

Dokładnie znamy sposób w jaki google segreguje wyniki

Niektóre firmy, zwłaszcza te początkujące wymagają od pozycjonerów szybkich, a najlepiej natychmiastowych wyników. Nie jest to jednak możliwe przez wzgląd na to, że na pozycje w Google wpływa ponad 100 czynników i niestety tylko niektóre z nich są powszechnie znane. W związku z tym każde działanie pozycjonera będzie długofalowe i nastawione na rezultaty odsunięte w czasie. Taka strategia Google wynika nie tylko z chęci ukrycia zaawansowania swoich algorytmów ale również ma zapobiegać nieuczciwej konkurencji. W przeszłości poznanie mechanizmów Google doprowadzało do wysypu fałszywych, niewartościowych stron, których jedynym zadaniem było polepszenie pozycji w rankingu.

Płatne wyniki wpływają na pozycjonowanie

To dość często powtarzany mit. Chcąc zaoszczędzić firmy decydują się wyłącznie na kampanie Google Ads, myśląc że takie działanie pozwoli na osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach naturalnych. Nie jest to oczywiście prawda. Kampanie takie w żaden sposób nie wpływają na kształt wyników organicznych. Budowanie marki lepiej jest rozpocząć od pracy na wynikami organicznymi, a dopiero później wprowadzić płatne reklamy.

Osiągnięcie wysokiej pozycji kończy pozycjonowanie

Ten często powtarzany mit wynika najprawdopodobniej z braku wiedzy na temat SEO. Poza oczywistym faktem, że możemy zostać prześcignięci w rankingu przez konkurencje istnieją również inne czynniki, które uniemożliwiają nam utrwalenie efektów pozycjonowania. Jest to na przykład ciągle zmieniający się algorytm Goggle czy najnowsze trendy panujące w Internecie. Pozycjonując stronę www musimy pamiętać, że wszystko płynie, a branża reklamy internetowej rozwija rozwija się bardzo szybko. Wszystko się zmienia, a nasza firma musi podążać za zmieniającymi się oczekiwaniami i trendami.

Podsumowanie

Mam nadzieję, że udało mi się przekonać Cię, że skuteczne pozycjonowanie, może być kluczem do sukcesu Twojej firmy. Wyniki badań dotyczące wyborów konsumenckich nie kłamią, a współczesny świat bardzo często wymaga już stałej obecności w Internecie i trend ten rozciąga się na coraz to nowe dziedziny życia.


Audyt SEO

Audyt SEO to ocena, a także analiza stron www pod kątem dopasowania ich do algorytmów wyszukiwarek. W Polsce najczęściej przeprowadza się audyt SEO po to, aby dowiedzieć się, co można poprawić na stronie internetowej, aby algorytmy wyszukiwarki Google oceniły witrynę lepiej. Audyt SEO jest także bazą do pozycjonowania stron internetowych. Usługa tego typu wykonywana jest bardzo często przez agencje reklamowe. Dzięki informacjom zawartym w raporcie po przeprowadzonym audycie SEO możliwe jest między innymi opracowanie długofalowej strategii pozycjonowania.

Audyt SEO — jakie aspekty stron internetowych są badane?

Audyt SEO oznacza, że ocenie oraz analizie poddawane są aspekty stron internetowych, takie jak: słowa kluczowe, techniczne aspekty, wydajność, widoczność w wyszukiwarce Google, treść pod kątem SEO, profil linkowania i konkurencyjne witryny. Słowa kluczowe badane w trakcie audytu SEO to słowa, które internauci wpisują w wyszukiwarce. Dobór odpowiednich fraz kluczowych jest podstawą pozycjonowania. Ważny jest na stronie internetowej nie tylko odpowiedni dobór fraz kluczowych, ale również ich optymalne rozmieszczenie. Techniczne aspekty stron internetowych badane w trakcie audytu SEO to na przykład renderowanie, indeksowanie, a także wyświetlanie strony internetowej. Oznacza to, że brane pod uwagę są aspekty strony internetowej takie jak: poprawne przekierowania, certyfikat SSL, szybkość ładowania strony internetowej, plik robots.txt, dostosowanie do urządzeń mobilnych (między innymi responsywność), a także optymalizacja mapy strony. Wydajność strony internetowej to inaczej szybkość jej ładowania. Bardzo często, gdy specjalista przeprowadza test wydajności strony internetowej korzysta z narzędzi takich jak

Page Speed Insights lub GTMetrix.

Badanie widoczności witryny internetowej w wyszukiwarce polega między innymi na sprawdzeniu tego, pod jakie frazy kluczowe strona internetowa pojawia się w wyszukiwarce najwyżej. Oczywiście, jeśli mówimy o bardziej zaawansowanym badaniu widoczności strony internetowej w trakcie audytu SEO, specjaliści często korzystają z narzędzi do estymacji oraz analizy ruchu. Dzięki temu mogą oni odpowiedzieć na wiele pytań i wyciągnąć właściwe wnioski. Nagły spadek pozycji strony internetowej w wyszukiwarce może być bowiem na przykład skutkiem obecności błędów. Analiza oraz ocena treści pod kątem SEO nie dotyczy jedynie tekstu. Do treści strony internetowej zaliczyć można również wideo, infografiki oraz pliki zdjęciowe. W przypadku treści ogromne znaczenie dla SEO (Search Engine Optimization) ma jej unikalność. Audyt SEO na etapie badania profilu linków polega na zbadaniu obszaru, z którego pochodzą sygnały o witrynie. Źródłem linkowania nie powinny być na przykład strony internetowe o niskiej jakości. W tej sytuacji jakość linków ma ogromne znaczenie. Nie chodzi jedynie o ich ilość. Konkurencyjne witryny internetowe także są brane pod uwagę w trakcie przeprowadzania audytu SEO. To, co dzieje się poza pozycjonowaną witryną internetową jest bardzo ważne. Dzięki analizie stron konkurencyjnych można na przykład sprawdzić, pod jakie frazy kluczowe warto się pozycjonować. Dla przykładu w niektórych sytuacjach pozycjonowanie pod określoną frazę kluczową może z góry być skazane na porażkę w starciu z branżowymi gigantami.

Audyt SEO — kiedy warto go przeprowadzić?

Warto przeprowadzić audyt SEO na przykład w sytuacji, gdy chcemy sprawdzić stan strony internetowej przed rozpoczęciem usługi pozycjonowania. Nie tylko pozwala nam to uzyskać punkt odniesienia, ale również pozycjoner może na bazie wyciągniętych z raportu wniosków stworzyć długofalową strategię pozycjonowania. Audyt SEO pozwala dowiedzieć się przecież o tym, jakie są mocne i słabe punkty witryny. Moment zauważenia nagłych spadków widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania to także dobry moment na przeprowadzenie audytu SEO. Poznanie przyczyny takiego stanu rzeczy jest bowiem kluczem do rozwiązania tego problemu. Jeżeli właściciel strony internetowej planuje duże zmiany na niej, także powinien skorzystać z audytu SEO. Ponadto warto przeprowadzić audyt SEO profilaktycznie raz na około pół roku bądź też rok. Dzięki temu możliwe jest sprawdzenie, czy strona internetowa podąża za najbardziej aktualnymi wymaganiami wyszukiwarki Google. Opisaną usługę warto zlecić profesjonalistom.


Optymalizacja SEO

SEO to skrót od Search Engine Optimization, czyli optymalizacja stron internetowych pod kątem algorytmów wyszukiwarek. Dla przykładu algorytmy wyszukiwarki Google są coraz bardziej inteligentne i decydując o tym, jaką pozycję w wynikach wyszukiwania ma osiągnąć określona strona internetowa, biorą pod uwagę jej jakość. Optymalizacja SEO jest zatem takim dostosowaniem strony internetowej, aby algorytmy wyszukiwarki jak najlepiej ją oceniły. Odpowiednio zoptymalizowana strona internetowa powinna być widoczna w sieci, to znaczy widnieć wysoko w wyszukiwarce pod wartościowe frazy kluczowe.

Czym jest optymalizacja SEO On Site?

SEO (Search Engine Optimization) On Site to działania, które są podejmowane w obrębie pozycjonowanej witryny i wpływają na jej lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania. SEO On Site zawsze powinno być punktem wyjścia do pozycjonowania stron www. Tak naprawdę optymalizację SEO On Site powinno się wykonywać już na etapie powstawania serwisu internetowego. Bardzo istotne elementy optymalizacji SEO On Site to na między innymi: nagłówki, metatagi, linkowanie wewnętrzne, szybkość działania strony, przyjazne adresy URL, indeksacja, poprawność kodu HTML, atrybuty ALT, a także szybkość działania strony internetowej, czyli jej wydajność. Oczywiście wymienione elementy optymalizacji SEO On Site nie wyczerpują całego tematu.

Czym jest optymalizacja SEO Off Site?

SEO Off Site to wszystkie działania, które wpływają pozytywnie na widoczność witryny w wyszukiwarce i są podejmowane poza tą stroną. Do SEO Off Site zaliczyć można link building, a także wszelkiego rodzaju notatki prasowe oraz artykuły sponsorowane. Ważna, jeśli chodzi o link building jest nie tylko liczba linków, które kierują do witryny, ale także ich jakość. Jeżeli do pozycjonowanej strony internetowej linkują witryny o niskiej jakości, nie tylko nie wpłynie to dobrze na wyniki, które osiąga strona w Google, ale także doprowadzi do pogorszenia się jej pozycji. Warto zatem konsekwentnie opierać link building o strony internetowej wartościowe dla algorytmów wyszukiwarek. Optymalizacja SEO oparta o konsekwentne realizowanie przemyślanej strategii prędzej czy później przyniesie spodziewane efekty.

White Hat SEO vs Black Hat SEO

White Hat SEO to wszelkie działania optymalizacji strony internetowej, które są zgodne z określonymi przez Google wytycznymi dla właścicieli stron internetowych. Podstawowe cechy tego typu optymalizacji SEO to zatem między innymi: optymalizacja prezentacji tekstu, budowanie serwisów z zastosowaniem rozwiązań User Experience, tworzenie i publikacja wysokiej jakości contentu, optymalizacja wydajności strony internetowej, dostosowanie witryny do obsługiwania jej na różnych urządzeniach, odpowiednie oraz naturalne linkowanie wewnętrzne optymalizacja meta tagów itp. Zdecydowanie rekomendujemy optymalizację SEO w formie White Hat SEO.
Optymalizacja SEO a Black Hat SEO

Black Hat SEO to pozycjonowanie bez tworzenia wartościowych treści. To także pozycjonowanie bez zdobywania autentycznych linków oraz poświęcenia sporej ilości czasu na wnikliwe analizy. Działania Black Hat SEO nazywane są także nieetycznym pozycjonowaniem stron internetowych i bardzo często specjaliści podkreślają, że przynoszą one rezultaty, które znikają równie szybko, jak się pojawiły. Dlaczego? Otóż algorytmy wyszukiwarki Google nakładają kary w postaci na przykład filtrów oraz banów na strony internetowe, które łamią zapisane zasady. Techniki optymalizacji SEO w postaci Black Hat SEO, jakie można wymienić to między innymi:
- upychanie słów kluczowych,
- ukrywanie treści oraz linków,
- maskowanie treści,
- nadużywanie danych strukturalnych,
- treści o niskiej jakości,
- ukryte przekierowania,
- strony przejściowe,
- spamowanie w komentarzach oraz
- farmy linków.
Zdecydowanie bardziej opłaca się zatem stosować White Hat SEO niż Black Hat SEO. Reakcja Google na opisane nieetyczne zachowania właścicieli stron internetowych jest konkretna. Wypuścili oni bowiem algorytmy do wyszukiwarki takie jak Panda oraz Pingwin. Stale udoskonalane algorytmy coraz lepiej radzą sobie z wychwytywaniem oraz karaniem stron internetowych, które wykorzystują Black Hat SEO. Podsumowując, gdy opisujemy optymalizację SEO nie można zapomnieć o: SEO On Site, SEO Off Site, a także White Hat SEO oraz Black Hat SEO.


Link building

Link Building to proces tworzenia linków „przychodzących” do Twoich stron internetowych w celu przyciągnięcia ruchu do Twojej witryny i poprawienia pozycji w wyszukiwarce. Brzmi prosto, ale jest tak wiele różnych strategii budowania linków online, że nie wiadomo, od czego zacząć! A niektóre techniki, nawet legalne zaimplementowane niepoprawnie, mogą w wyrządzić szkody i blokadę Google. Uważa się, że w oczach głównych wyszukiwarek liczba i jakość przychodzących linków, które prowadzą do Twojej witryny, wskazują na wartość Twojej witryny. Pomijając popularność i Page Rank, to Ty jesteś zainteresowany przyciąganiem naturalnego ruchu do Twojej witryny. A tym samym rozwijaniem relacji z firmami oferującymi podobne produkty i usługi. Techniki budowania linków mają na celu osiągnięcie tego celu.

Kto powinien linkować do Twojej strony?

Uważa się, że największą wagę mają linki z powiązanych tematycznie witryn branżowych. Tylko witryny powiązane tematycznie z innymi partnerami, dostawcami - ale na pewno nie konkurenci - są dobrymi „dostawcami” wartościowych linków”. Ich witryny powinny być związane/spokrewnione z dostarczanymi przez Ciebie produktami i/lub usługami. Jeżeli najważniejsza jest dla Ciebie jakość, przeanalizuj linki przychodzące do Twojej strony. Czy w rzeczywistości są to wiarygodne i przekazujące Twojej witrynie odpowiednią moc.

Jak badać linki przychodzące aby uniknąć kary?

Google Search Console udostępnia bezpłatne narzędzie do sprawdzania popularności linków lub płatne narzędzie takie jak Ahrefs, Majestic, Semrush. Skorzystaj z tych narzędzi, aby ocenić jakość linków do strony, zanim poprosisz o link! Z ich pomocą możesz sprawdzić popularność linków na swoich stronach internetowych i stronach konkurencji. Wielu ekspertów SEO uważa, że powinieneś trzymać się z daleka od strony internetowej, która ma już zbyt wiele linków. Ile to zbyt wiele? Najlepiej unikać stron zawierających więcej niż 20 linków wychodzących.

Czy PageRank jeszcze działa?

System punktacji Google PageRank służy do ilościowego określenia względnego znaczenia strony internetowej. Co niektórzy specjaliści SEO sugerują, że PageRank strony internetowej, na której chcesz umieścić link, powinien wynosić od 3 do 10, natomiast jeszcze inni uważają, że PageRank nie jest już tak użyteczny jak kiedyś, ale nadal jest dobrym wskaźnikiem. Wielu specjalistów od marketingu internetowego nadal sugeruje, aby umieścić swoją witrynę w odpowiedniej kategorii w głównych katalogach, a także w wyszukiwarkach i katalogach branżowych. Przykłady popularnych katalogów ogólnych to np. Yahoo! Wiele z nich umożliwia bezpłatne przesłanie adresu URL witryny. Należy jednak zwracać uwagę na PageRank a tym samym na popularność strony. Natomiast należy uważać przed umieszczeniem linków na stronach z darmowymi katalogami, które są przepełnione bezwartościowymi linkami.

Należy pamiętać, że Google i inne wyszukiwarki to tylko maszyny. Używają robotów do indeksowania lub przeszukiwania naszych witryn, więc ich optymalizacja jest nadal bardzo ważna. W ten sposób szybko znajdują i indeksują nasze strony.

Poniżej znajdziesz kilka prostych technik, o których należy pamiętać:
1.) Umieść linki wychodzące z Twojej witryny. Oznacza to łączenie się z innymi witrynami o podobnej niszy rynkowej. Twoje rankingi wzrosną, co przełoży się na większy ruch. Możesz to zrobić na większości stronach. Jest to również pomocne dla czytelników, którzy mogą wrócić, jeżeli docenią informacje, które dostarczyła im Twoja witryna.
2.) Linki zwrotne wskazujące na Twoją witrynę są potężną strategią marketingową. Pod warunkiem, gdy są implementowane systematycznie. Jest to bardzo ważne w przypadku nowych witryn lub blogów, ponieważ wygląda to bardziej naturalnie dla Google i innych wyszukiwarek podczas indeksowania witryny. Chociaż nie ma dokładnego przewodnika, ile linków należy zbudować, zdrowy rozsądek musi zwyciężyć. Powinno to wyglądać jak naturalne budowanie linków do wyszukiwarek. Zdobądź kilka linków zwrotnych każdego dnia. Im starsza witryna tym ma więcej linków.
Najważniejsze, aby inni linkowali do Twojej witryny, ponieważ jest to „tick zatwierdzenia” wyszukiwarek. Uzyskaj linki zwrotne z wielu innych witryn internetowych związanych z niszami. Uwzględniaj komentarze na stronach blogów, zakładki w mediach społecznościowych itd. I dodaj swój link tam, gdzie to możliwe. Uwzględniaj witryny takie jak Facebook, Twitter, YouTube, Blogger.

Jest wiele innych, ale to dobry początek. Pamiętaj, że to może wydawać się dużo pracy, ale będziesz musiał to robić powoli i systematycznie. Spamowanie poprzez dodawanie setek linków to zły pomysł, ponieważ wyszukiwarki to zauważą i najprawdopodobniej obniżą Twoją pozycję w rankingu. Dużo czasu trzeba poświęcić na pisanie artykułów i dodawanie wysokiej jakości treści do swojej witryny. Budowanie systemu linków jest to proces długoterminowy. Jednakże warto nad tym się pochylić, aby krok po kroku budować swój biznes.



Chcesz być na bieżąco?
Na naszym blogu znajdziesz aktualne informacje o trendach, technologiach i zmianach w algorytmach wyszukiwarek oraz szereg innych, nie mniej ciekawych informacji.

Otwórz blog