logo semlink.pl

Pozycjonowanie Stron Internetowych w Google

Jak wypozycjonować stronę?

Zleć to specjaliście SEO! Już na samym wstępie muszę zaznaczyć, że to nie jest oferta pozycjonowania stron. Więc jeśli masz pytania odnośnie oferty POZYCJONOWANIA zapraszam do kontaktu ze mną.






Wyślij
Klauzula informacyjna

Informujemy, że dane osobowe zawarte przez Panią/Pana w zapytaniu będą przetwarzane przez SEMLINK Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Tarnowskich Górach wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000790022; NIP: 6452561131; REGON: 38334742200000 (Administratora), w celu rozpatrzenia zgłoszenia i odpowiedzi na nie. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest prawnie usprawiedliwiony cel Administratora. Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne do rozpatrzenia zgłoszenia i odpowiedzi na nie. Konsekwencją niepodania danych będzie brak odpowiedzi. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, przenoszenia danych do wskazanego przez Panią/Pana administratora danych osobowych, na adres e-mail, jak również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Odbiorcą/odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będzie wyłącznie Administrator. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu.

Jeśli chcesz po prostu wiedzieć więcej o pozycjonowaniu, zapraszam do lektury :)

Zaczynamy

Obecnie trudno wyobrazić sobie zdobywanie klientów nie posiadając firmowej strony internetowej. Stworzenie profesjonalnej witryny to coś, co wg mnie należy wykonać zanim jeszcze "otworzymy" firmę. Poważnie. Wiele osób najpierw udaje się do urzędu i dokonuje wpisu do działalności gospodarczej a potem... No właśnie. Potem jest czekanie na pierwszego klienta. Problem w tym, że klient nie zadzwoni bo nawet nie wie, że firma którą właśnie otworzyłeś w ogóle istnieje. Dlatego widoczna w Google firmowa strona internetowa to podstawa podstaw. Bez niej zdobywanie klientów jest po prostu bardzo trudne a często wręcz niemożliwe.

Profesjonalna strona internetowa - co to w ogóle oznacza?

Wielu webmasterów podkreśla, że strony robią profesjonalnie. Należy jednak pamiętać, że profesjonalna strona www to nie tylko piękne zdjęcia, ładna czcionka i ciekawa oferta. W czasach, w których większość usług i produktów wyszukiwanych jest w internecie, nie można zapomnieć o odpowiedniej budowie strony.

Dlatego zanim zlecisz stworzenie strony internetowej zapytaj webmastera o to, czy strona internetowa Twojej firmy będzie przyjazna wyszukiwarkom internetowym. Odpowiedni tytuł, opis czy znaczniki h to rzeczy tak istotne, że nie można przejść obok nich obojętnie.

Jeśli jednak już masz stronę internetową ale nie widać jej w wyszukiwarce Google nawet w top100, napisz do mnie. Przeprowadzenie Audytu SEO to pierwszy krok w drodze do osiągnięcia wysokich pozycji podczas całego procesu pozycjonowania.

Zanim jednak do mnie napiszesz, możesz sprawdzić samemu, czy Twoja strona ma prawidłową budowę korzystając z odpowiednich narzędzi. Jednym z nich jest MOZ.com. Aby sprawdzić parametry strony internetowej wystarczy wpisać adres URL i kliknąć Analyze Domain.
MOZ.com MOZ.com - kompletne ale nie tanie narzędzie pomocne w działaniach SEO
Drugim z kolei narzędziem jest aplikacja na smartfony z systemem Android SEO Check.

SEO Check SEO Check - aplikacja do przeprowadzenia podstawowego audytu SEO
Moim zdaniem aplikacja ta pozwala całkowicie za darmo sprawdzić jakość strony internetowej. Co ciekawe, narzędziem tym możesz sprawdzić nie tylko budowę strony głównej ale też każdej podstrony - wystarczy zamiast adresu głównego strony wkleić adres URL podstrony.

Czym jest a czym nie jest pozycjonowanie stron?

Zacznę od wyjaśnienia czym pozycjonowanie stron nie jest. Pozycjonowanie stron internetowych na pewno nie jest procesem łatwym i szybkim. Wyszukiwarki tj. Google (jest ich sporo) oceniają strony internetowe na podstawie wielu czynników. Im więcej dana strona internetowa ich spełnia tym wyżej wyświetlana jest w wynikach organicznych. Trudność pozycjonowania polega w dużej mierze na tym, że algorytm wyszukiwarki Google jest zmienny i znany tak naprawdę tylko bardzo wąskiej liczbie pracowników Google.

Świadomie nie wymieniam tu innych wyszukiwarek, gdyż ich udział w polskim (ale też światowym) rynku wyszukiwarek jest znikomy.
google.com Wyniki wyszukiwania w Google dla konkretnego zapytania - treść na stronie ma znaczenie.

Pamietać jednak należy, że mając dobrze wypozycjonowaną stronę w Google, najprawdopodobniej równie atrakcyjne pozycje osiągać będzie ona w wyszukiwarkach tj. Bing, Yandex, Baidu...

Pozycjonowanie stron nie jest też magią. Wysokie pozycje strony w Google to nie czary mary a spora ilość wiedzy teoretycznej i praktycznej. Pozycjonowanie nie jest też tanim zabiegiem za 10zł. Na portalach aukcyjnych sporo jest ofert pozycjonowania za takie kwoty. Kto choć trochę orientuje na czym polega link building to doskonale wie, że za wspomnianą dychę można co najwyżej zdobyć kilka linków wątpliwej jakości.

Pozycjonowanie stron internetowych nie nie jest również procesem jednorazowym. I nie zmieni tego nawet olbrzymi budżet. Proces pozycjonowania strony w wyszukiwarce Google wymaga działań rozciągniętych w czasie. Aby pozycjonowana strona nie zaliczyła nagłego spadku pozycji warto działania SEO prowadzić rozsądnie. Często o kilka linków za dużo (w zbyt krótkim czasie) i nasze starania mogą przynieść efekt odwrotny do zamierzonego.
majestic.com Majestic.com - kolejne kompletne narzędzie dla branży SEO majestic.com Majestic.com - wykres przyrostu linków do pozycjonowanej witryny majestic.com Majestic.com - lista linków wraz z parametrami ahrefs.com Ahrefs.com - lepsze ale i droższe narzędzie wspomagające prace specjalistów SEO

Czym zatem jest pozycjonowanie stron internetowych? Pozycjonowanie strony w wyszukiwarce internetowej to szereg czynności, które mają na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Tak naprawdę pozycjonowanie to Optymalizacja dla Wyszukiwarek Internetowych" (ang. search engine optimization - w skrócie SEO). Na pozycjonowanie składają się zarówno sama budowa strony (ang. on-page) jak i działania poza pozycjonowaną stroną (ang. off-page), które w większości polegają na zdobywaniu wartościowych linków do strony (link building). Należy jednak pamiętać, że samo zdobywanie nawet wysokiej jakości linków to za mało.

W dobie stale zmieniającego się algorytmu wyszukiwarki Google, coraz większe znaczenie w procesie pozycjonowania stron ma obecność firmy w social media. Także linki, które jeszcze niedawno uznawane były za mało wartościowe, obecnie zyskują na znaczeniu (dofollow i nofollow). Równie istotnym czynnikiem mającym wpływ na pozycje strony w Google są wzmianki o danej marce, które nie mają w sobie linków do pozycjonowanej strony. O skutecznym i bezpiecznym pozycjonowaniu mówić możemy wówczas, gdy zamieszczane w sieci informacje o naszej firmie (marce) w oczach wyszukiwarki wyglądają naturalnie.

Pozycjonowanie - definicja

Jak już wcześniej wspomniałem, pozycjonowanie to z jednej strony odpowiednia budowa strony internetowej (bądź przebudowa już istniejącej witryny) a z drugiej strony pozyskiwanie linków do strony, którą chcemy umieścić w top10 wyników wyszukiwania Google na pożądane słowa (a w zasadzie frazy) kluczowe. Od razu obalić należy mit serwowany wszystkim przez pracowników Google, że linki, które są naturalnie zamieszczane na innych stronach internetowych (komentarze na blogach, fora dyskusyjne) przez użytkowników są jedynymi słusznymi a te, które umieszczane są sztucznie (np. przez specjalistów SEO) to prosta droga do zaliczenia spadków pozycji lub całkowitego usunięcia strony z Google. Dlaczego? Internet rozrasta się tak szybko, że nawet najlepsze algorytmy nie są w stanie odróżnić (o ile zachowujemy umiar), które linki w sieci zamieścili zadowoleni klienci a które zostały umieszczone w celu podniesienia pozycji stron w Google.

Pozycjonowanie "zwykłych" stron internetowych - na czym polega?

Zdecydowana większość osób nie prowadzi rozbudowanych sklepów internetowych czy też portali informacyjnych, których głównym źródłem dochodu są zyski ze sprzedaży powierzchni reklamowych. To firmy najcęściej usługowe, często działające lokalnie. Jeśli również ty zaliczasz się to takich osób, to pozycjonowanie jest tym o czym musisz pomyśleć już teraz. Kampanię w płatnych wynikach wyszukiwania (Google Ads) można uruchomić praktycznie z dnia na dzień. Na efekty pozycjonowania trzeba często poczekać. Jednak mimo tej wady warto. Pozycjonowanie strony internetowej na dłuższą metę jest tańsze biorąc pod uwagę nawet te miesiące, w których strony jeszcze nie było na wysokich pozycjach w SERPach.
google.com Efekt działań SEO dla strony ekogroszek24.com

Pozycjonowanie strony internetowej prawie zawsze zaczyna się od dobrania odpowiednich fraz kluczowych. Wbrew pozorom dobór słów do pozycjonowania nie jest łatwy i to z kilku powodów:

Warto zatem zwrócić się do specjalisty, który na co dzień zajmuje się pozycjonowaniem. Może bowiem okazać się, że frazy z pozoru mniej atrakcyjne konwertują lepiej a umieszczenie strony w top10 Google będzie znacznie łatwiejsze.

Ciekawym sposobem, który znacznie polepsza widoczność strony w Google jest prowadzenie firmowego bloga. Oferta ofertą ale ciekawe treści na temat naszej firmy z pewnością przełożą się na wzrost ruchu organicznego zwłaszcza na frazy (często w formie zapytań) wielowyrazowe np. "Czy samodzielne pozycjonowanie strony ma sens?"

Jeśli uważasz, że tego typu zabieg nie ma sensu wpisz powyższe zapytanie w wyszukiwarkę Google i sprawdź, na której pozycji znajduje się moja strona ;)

Czym jest pozycjonowanie rozbudowanych witryn metodą long-tail (tzw. długi ogon)?

Jeśli posiadasz bardzo rozbudowaną stronę internetową np. sklep z duża ilością towaru, koniecznie rozważ pozycjonowanie szerokie. Pozycjonowanie stron tą metodą to zupełnie inne podejście do tematu promocji firmy w wyszukiwarce Google.
google.com Pozycjonowanie szerokie (long-tail) - idealne dla witryn bogatych w treść

W trakcie pozycjonowania metodą long-tail agencja SEO skupiać się będzie nie tyle na zdobywaniu wysokich pozycji na konkretne frazy kluczowe a na generowaniu ruchu na tysiące fraz. Ruch ten będzie pochodną ilości fraz, na które widoczna będzie strona w Google oraz pozycji Twojej strony internetowej.

Zanim zaczniemy pozycjonować – analiza konkurencji i fraz kluczowych

Mając już wiedzę na temat fraz kluczowych, kolejnym etapem jest sprawdzenie jak w Google promuje się konkurencja. Dotyczy to zarówno małych lokalnych biznesów jak i stron ogólnokrajowych. Bez poznania przeciwnika ciężko wypracować skuteczną strategię marketingową w wyszukiwarce. Pamiętać też należy, że spora ilość firm zdobywa klientów pozycjonując strony w naturalnych wynikach wyszukiwania jak i poprzez wyświetlane linków sponsorowanych (Google Ads).
senuto.com Senuto.pl - narzędzie do monitoringu fraz kluczowych w SERP'ach

Dzieje się tak często w przypadku biznesów lokalnych gdzie w sezonie uruchomiona jest kampania Google Ads ale proces pozycjonowania odbywa się cały czas. Są tez firmy które promują się zarówno w wynikach organicznych jak i poprzez reklamy płatne Google przez cały rok. Ciekawym sposobem zdobywania zamówień w internecie jest połączenie pozycjonowana szerokiego z kampanią Google Ads. Pozycjonowanie generuje ruch na tysiące niszowych fraz a kampania Google Ads napędza sprzedaż na frazy, które trudno jest wypozycjonować. W ten sposób możemy docierać do niemal każdego potencjalnego klienta.

Popularne słowa kluczowe – jak je dobrać?

Najprostszym sposobem sprawdzenia czy fraza, na którą chcemy być widoczni w wyszukiwarce jest po prostu wpisanie jej w Google i sprawdzenie, czy wyświetlają się strony, które oferują to co my. Warto przy tym zachować ostrożność, gdyż sporo osób próbuje prowadzić kampanie Google Ads na własną rękę. Powoduje to wyświetlanie stron nie zawsze pasujących do zapytania np. po wpisaniu w Google frazy "taxi pyrzowice" wyświetla się reklama parkingu przy lotnisku. Podobnie rzecz ma się w przypadku wyników organicznych.
Google Ads Planer słów kluczowych od Google - warto z niego skorzystać zanim zlecisz pozycjonowanie

Mając już kilka, kilkanaście fraz kolejnym etapem jest uruchomienie kampanii Google Ads. Po kilku dniach kampanii linków sponsorowanych możemy się przekonać, czy nasze frazy są wogóle wpisywane w Google przez internautów, jak często i czy kliknięcie w reklamę kończy się konwersją. Trzeba jednak mieć na uwadzę, że aby mieć pewność co do tego, czy wybrane frazy są skuteczne, należy mieć przynajmniej podstawową wiedzę na temat prowadzenia kampanii Google Ads. Jeśli nie posiadasz konta Google Ads lub nie chcesz ponosić dodatkowych kosztów na krótkoterminowe kampanie reklamowe napisz do mnie.

Keyword density - wszystko co trzeba wiedzieć o gęstości słów kluczowych?

Algorytmy wszystkich wyszukiwarek internetowych oceniają strony na podstawie ilości słów i fraz kluczowych. I tak, jeśli chcemy aby strona internetowa wyświetliła się w Google po wpisaniu "pozycjonowanie stron internetowych", słowa te muszą występować na pozycjonowanej stronie. Obecnie nie ma możliwości aby wypozycjonować stronę na frazy, które na niej nie występują. Mam tu na myśli efekt długotrwały a nie chwilowy, który zakończy się spektakularnym banem od Google.

Dlatego aby móc przystąpić do skutecznego pozycjonowania strony internetowej konieczny jest odpowiedni content. To treść na stronie jest "mięsem" każdej wyszukiwarki. Google w tej kwestii jest szczególnie czułe i próba wpłynięcia na wyniki wyszukiwania bez odpowiedniej treści skończy się zazwyczaj karą w postaci drastycznego spadku pozycji strony lub całkowitego usunięcia jej z indeksu.

A co do samego zagęszczenia słów/fraz kluczowych na stronie internetowej to... jeśli gdziekolwiek przeczytasz, że warunkiem skutecznego pozycjonowania jest to, aby frazy na które promujemy witrynę jest odpowiednie (podane np. w procentach) zagęszczenie fraz kluczowych, to wiedz, że jest to zwykły mit. Obecny algorytm Google to nie prymitywny program. Wyszukiwarka Google bez problemu umie sprawdzić, czy treść którą serwujemy naszym klientom jest dla nich wartościowa, czy znaleźli w niej odpowiedź na pytanie, które wpisali w wyszukiwarkę.

Upychanie na siłę fraz w treści, która jest po prostu laniem wody nie ma sensu. Jeśli jednak bardzo chcesz wiedzieć jak często na tej stronie występują słowa/frazy kluczowe tj. "pozycjonowanie", "pozycjonowanie stron", "pozycjonowanie stron internetowych" skorzystaj z dostępnych w internecie narzędzi, gdyż ja sam nie wiem. Wychodzę z założenia, że treść owszem musi zawierać frazy kluczowe jednak mają one być umieszczone w treści naturalnie.

Frazy kluczowe - dobór fraz na podstawie kampanii Google Ads

Bardzo dobrym sposobem na sprawdzenie skuteczności fraz kluczowych jest uruchomienie kampanii Google Ads. Dlatego jeśli nie jesteśmy pewni co do fraz na które chcemy pozycjonować stronę internetową, kampania płatna Google to idealny sposób aby przekonać się jakie słowa i frazy konwertują najlepiej.

Google Ads Google Ads dla stron ubogich w treść to bardzo dobre rozwiązanie. Warto o tym pamiętać

Kampanie Google Ads mają tę przewagę nad pozycjonowaniem, że efekt widoczny jest niemal natychmiast. Warto zatem rozważyć zdobywanie klientów również poprzez ten kanał promocji.

Ile słów powinien mieć tekst na stronie, aby się dobrze pozycjonował?

W sieci znaleźć można mnóstwo artykułów, w których możemy przeczytać, że im dłuższy content tym łatwiej wypozycjonować stronę na trudne frazy (dla łatwych fraz nie ma to takiego znaczenia). Dlatego dobór odpowiedniej wielkości contentu jest uzależniony od fraz, na które chcemy być widoczni w top10 Google. Nie mniej jednak należy pamiętać, że ważniejsza jest nie wielkość treści na stronie a jej jakość. To ona powoduje, że internauci chętniej się nią dzielą. To z kolei przekłada się na łatwiejsze pozyskanie wartościowych linków do strony a więc na wyższe pozycje.

Cennik SEO czyli ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?

Cennik pozycjonowania stron internetowych to temat rzeka, który przewija się w sieci od dawna. I od razu muszę Cię zmartwić. Pozycjonowanie nie jest ani tanie ani łatwe. Na efekty trzeba czekać nieraz kilka miesięcy jeśli chcemy naszą stronę promować w bezpieczny sposób. Na koszt pozycjonowania składają się:

Nie mniej jednak w najczęściej wybieranym modelu abonamentowym, miesięczny koszt pozycjonowania strony www zaczyna się od ok. 500zł netto. To najczęstsza kwota, którą spotkamy w wielu firmach SEO. Nie oznacza to, że za tą kwotę będzie można skutecznie pozycjonować każdą stronę. Nieruchomości, finanse czy ubezpieczenia to znacznie trudniejsze od innych branże i tutaj miesięczne koszty będą na pewno wyższe.

Pozycjonowanie – od czego zacząć?

Bardzo często spotykam się z sytuacją, w której klient zgłasza się do mnie z prośbą o pozycjonowanie już istniejącej strony internetowej. Najczęstszy problem jaki w takim przypadku występuje to źle wykonana strona. Mimo, że jak grzyby po deszczu wyrastają firmy tworzące strony internetowe to świadomość na temat SEO wielu webmasterów jest praktycznie zerowa. Co gorsza, wiele osób zleca wykonanie firmowych stron www osobom, które ogłaszają się na lokalnych portalach ogłoszeniowych a zlecenie wykonywane są często bez umowy i bez faktury. Pieniądz przechodzi z rąk do rąk "pod stołem". Problem pojawia się po wykonanym audycie takiej strony, gdzie ilość błędów i poprawek jakie trzeba wnieść na takiej stronie przerasta możliwości domorosłego webmastera. Wtedy właściciel strony zostaje sam ze swoją stroną internetową i bez realnych szans na top10 w Google.

Dlatego jeśli dopiero myślisz o zleceniu strony internetowej napisz do mnie. Pomogę Ci zarejestrować odpowiednią domenę oraz stworzę stronę internetową, którą będzie można łatwiej i szybciej wypromować w wyszukiwarkach.

Pozycjonowanie stron – co daje?

Internet a w zasadzie wyszukiwarki to miejsca, w których każdy czegoś szuka. Dotyczy to przede wszystkim usług i towarów, którymi jesteśmy zainteresowani. Dlatego obecność na wysokich pozycjach w SERPach to sprawa kluczowa, jeśli chcemy abo osoby szukające towaru lub usługi którą oferujemy nas znalazły.

Jeśli chcesz aby również strona internetowa Twojej firmy była widoczna w wyszukiwarce Google to masz dwie możliwości:

Kiedy pierwsze efekty?

Pozycjonowanie jak już wcześniej wspomniałem to efekt długotrwały. Nie ma co liczyć, że po tygodniu nasza strona przebije się przez konkurencję i wskoczy do pierwszej strony wyników wyszukiwania. To niemożliwe chyba, że prowadzimy biznes, w którym jesteśmy monopolistami.

Czas po jakim pozycjonowana pod wyszukiwarkę Google strona znajdzie się w top10 zależy od bardzo wielu czynników. Oto kilka z nich:

Należy jednak pamiętać o tym, że nowe domeny obarczone są ryzykiem tzw. sandboxa. To kwarantanna nakładanej przez Google na nowe domeny i trwa zwykle kilka miesięcy.

Komu zlecić pozycjonowanie strony?

W dobie telekonferencji i komunikacji internetowej skupianie się na firmie zza miedzy nie ma sensu. Istotne jest tu portfolio. Także wybór pomiędzy freelancerem a agencją nie jest tutaj istotny - liczą się umiejętności.

Wiele osób posiłkuje się różnego rodzaju rankingami firm SEO. Frazy typu "pozycjonowanie firm ranking" czy "zestawienie najlepszych agencji seo" to często wpisywane w Google frazy. Problem w tym, że co strona to inny ranking.

Również sama wyszukiwarka Google po wpisaniu słowa "pozycjonowanie" czy "pozycjonowanie stron" nie wyświetli nam firm SEO od najlepszych. Część firm zajmujących się pozycjonowaniem większość środków pozyskanych od klientów inwestuje właśnie w to, żeby być na pierwszej stronie Google a pozyskani klienci są na drugim miejscu.

Również cennik pozycjonowana ma tu istotne znaczenie. I nie chodzi tu o wysokość faktury jaką otrzymasz od firmy SEO ale o stabilność cenową. Warto więc zamiast rozliczania "za efekt" wybrać stały miesięczny abonament. To rozwiązanie korzystne dla obu stron gdyż firma SEO od razu otrzymuje środki, które inwestuje w pozycjonowaną stronę a Ty masz spokój, że któregoś dnia nie przyjdzie Ci zapłacić sumy, która przyprawia o zawrót głowy.

Eksperyment czyli jak strona w górę się pnie

Pewnie zastanawiasz się, dlaczego tyle contentu na temat tak stary jak węgiel czyli "pozycjonowanie". To proste. Od dnia publikacji tego wpisu a więc 6 stycznia 2020 roku zaczynam pozycjonować nie stronę główną czy ofertę ale właśnie ten wpis. Pewnie nie odkryję ameryki jeśli napiszę, że treść unikatowa i o wysokiej jakości merytorycznej jest lepiej traktowana przez Google a więc znacznie łatwiej ją wypromować w wyszukiwarkach internetowych (wszystkich).

Jeśli uważasz, że informacje tu zawarte są pomocne i chcesz sprawdzić swoje możliwości w pozycjonowaniu stron, możesz umieścić link na swojej stronie lub na branżowym portalu o SEO. Ja na pewno "wyhaczę" taki link i napiszę o tym jak tylko będę mieć więcej informacji dot. pozycji tej strony na frazy "pozycjonowanie", "pozycjonowanie stron" itd.

Tak więc z początkiem każdego następnego miesiąca będę dzielić się z Tobą informacją, jak i dlaczego strona ta zdobywa coraz wyższe pozycje w Google. Do zobaczenia w lutym ;)

Luty 2020

Od publikacji pierwszej części wpisu na temat pozycjonowania minął równy miesiąc. Chcesz wiedzieć co działo się przez ten czas? Zapraszam do lektury.

3 tygodnie niepewności

Gdy tylko nowa treść została zaindeksowana przez roboty Google zacząłem pozyskiwać do niej linki. Sprawdzenie czy Google już widzi nową stronę jest banalnie proste: site:twojastronawww.pl i od razu wiadomo czy nową treść została zaindeksowana.

Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google nie jest czynnością, której efekty zobaczymy na drugi dzień. Tutaj czas liczy się przynajmniej w tygodniach. I tak oczywiście było tym razem.

Przez około dwa tygodnie do strony głównej semlink.pl oraz kilku podstron (w tym do tej) udało mi się zdobyć kilka naprawdę mocnych i pewnych linków zwrotnych. Pod koniec stycznia ogólna kondycja strony jeśli chodzi o prowadzące do niej linki zwiększyła się znacznie. Wg narzędzia majestic.com średnia jakość wszystkich linków uległa poprawie na tyle, że wykres kołowy obrazujący jakość linków zmienił się z 5 na 16. Nie jest to wartość, która powala na kolana jednak trzeba pamiętać, że na początku LinkBuilding musi przebiegać delikatnie.

Efekty

Po około 3 tygodniach narzędzie do sprawdzania pozycji strony ASPS zanotowało zmiany. Na frazy "pozycjonowanie" i "pozycjonowanie stron" strona semlink.pl zaczyna być widoczna w okolicach 8 strony w wynikach wyszukiwania Google. Ponadto strona widnieje w wynikach organicznych na frazy tj. "reklama w internecie" czy "jak wypozycjonować stronę".

Luty to miesiąc, w którym postanowiłem też zamieścić w Internecie wizytówki NAP co zapewne zwiększy widoczność w naturalnych wynikach wyszukiwania Google dla fraz lokalnych tj. Pozycjonowanie Stron Tarnowskie Góry, Pozycjonowanie Tarnowskie Góry, Pozycjonowanie Stron Internetowych Tarnowskie Góry itd.

Jak wyglądają wizytówki NAP w przypadku strony semlink.pl i jak zmieniły się pozycje i widoczność strony w Google przedstawię za niedługo.
ASPS ASPS.pl - system do monitoringu pozycji stron w Google
Powyżej pozycje jaki strona osiągnęła po kilku tygodniach pozycjonowania w branży, która jest równie konkurencyjna jak finanse, kredyty czy ubezpieczenia.


Chcesz być na bieżąco?
Na naszym blogu znajdziesz aktualne informacje o trendach, technologiach i zmianach w algorytmach wyszukiwarek oraz szereg innych, nie mniej ciekawych informacji.

Otwórz blog