Zmiany w dopasowaniach słów kluczowych Google Ads
Już w lutym 2021 narzędzie Google Ads zaczęło uwzględniać w dopasowaniu do wyrażenia zachowania modyfikatora dopadowania przybliżonego. Z kolei w lipcu bieżącego roku frazy kluczowe z modyfikatorem dopasowania przybliżonego jak i słowa kluczowe dopasowane do wyrażenia będą posiadać taki sam sposób dopasowania do wyrażenia dla wszystkich języków.Skutkować to będzie możliwością wyświetlania reklam zawierających znaczenie Twojego słowa kluczowego.
Zmiany wprowadzane przez Google wprowadzane są etapami. Od kwitnia modyfikacjom uległ sposób dopasowania do wyrażenia dla reklam w języku angielskim, włoskim, portugalskim, rosyjskim, niemieckim, francuskim, niderlandzkim i hiszpańskim. W czerwcu 2021 aktualizacja obejmie sposób dopasowania do wyrażenia dla kolejnych kilku języków a w lipcu dla wszystkich.
W związaku ze zmianami nie trzeba będzie podejmować żadnych działań związanych z dopasowaniem do wyrażenia ani słowami kluczowymi. Zmiany w dopasowaniu do wyrażenia i w przypadku modyfikatora dopasowania przybliżonego (Broad Match Modifier) nie będą miały wpływu na dopasowanie ścisłe, dopasowanie przybliżone ani typy dopasowań wykluczających słów kluczowych.
Zaktualizowane dopasowanie do wyrażenia
Aktualizacja dopasowania do wyrażenia upraszcza rodzaje dopasowań poprzez połączenie bardziej dokładnej funkcji dopasowania do wyrażenia z większym zasięgiem modyfikatora dopasowania przybliżonego. Nowe rozwiązanie dopasowania będzie miało większy zakres od dopasowanie do wyrażenia, jednak nieco bardziej ograniczony niż w przypadku BMM.
Na przykład słowo kluczowe „przeprowadzki z Katowic do Warszawy" będzie nadal obejmować takie wyszukiwane hasła jak „tanie przeprowadzki z Katowic do Warszawy". Uwzględni również wyszukiwania, które do tej pory zawsze pasowały tylko do BMM, np. „przeprowadzki firm z Katowic do Warszawy. W przypadku zaktualizowanego dopasowania do wyrażenia kolejność słów nadal będzie wpływać na sposób dopasowania, a reklamy nie będą wyświetlać się przy wyszukiwaniach, w przypadku których odwrócona kolejność słów zmienia znaczenie dopasowania (np. w przypadku osób, które wpisza zapytanie związane z przeprowadzkami z Warszawy do Katowic).
Modyfikator dopasowania przybliżonego jako oddzielny sposób dopasowania nie będzie już dostępny - wszystkie słowa kluczowe z BMM będą działać tak samo jak słowa kluczowe w dopasowaniu do wyrażenia.
Gdy zmiany te wprowadzone zostaną w języku Polskim, automatycznie istniejące słowa kluczowe z BMM zaczną wykorzystywać nowy sposób dopasowania do wyrażenia. Pamiętaj jednak, że w lipcu 2021 nie będzie można dodawać nowych fraz stosując stary zapis BBM. Poprzedni zapis fraz kluczowych z BBM (+fryzjer +warszawa) będzie trzeba zapisywać w dopasowaniu do wyrażenia ("fryzjer warszawa").
Jak przygotować się na zmiany?
To proste. Należy przestać dodawać frazy używając modyfikatora dopasowania przybliżonego. Od momentu wprowadzenia zmian używaj tylko tych trzech sposobów dopasowania:
- ścisłego
- do wyrażenia
- przybliżonego
Jeśli chcesz w pełni poświęcić się Twojej firmie, nie masz czasu bądź nie czujesz się na siłach prowadzić kampanię reklamową swojej firmy w Google, zwróć się do nas. Pomożemy w przygotowaniu i prowadzeniu skutecznej kampanii reklamowej Twojej firmy w Google Ads.