Ten tydzień w wyszukiwarce: Aktualizacje w usługach Google

Kategoria:Wyszukiwarki |
Seria "Tydzień w Wyszukiwarce" to przegląd najważniejszych newsów SEO i SEM z bieżącego tygodnia. Ten tydzień zdecydowanie nie był inny dla wielkiej wyszukiwarki - Google ostatnio wprowadziło kilka zmieniających grę aktualizacji dla Google My Business, AdWords i usług zakupowych.

Jakie toż zmiany zafundowała nam firma z Mountain View? Sprawdź je poniżej!

AdWords pokazuje teraz historię wersji reklam

Marketerzy online korzystający z najnowszej wersji Google AdWords mają teraz możliwość edytowania swoich reklam, zapisywania ich edycji, a następnie wyświetlania historii ich wersji. Ta nowa funkcja pozwala zobaczyć poprzednie wersje reklamy, i zapisuje wszystkie dane dotyczące tego, jak starsze wersje wykonane.

Historia wersji zawiera również inne informacje, w tym kiedy reklama była edytowana, okres wyświetlania reklamy i jakie zmiany zostały wprowadzone. Raporty te można wyeksportować do arkusza kalkulacyjnego lub pobrać jako raporty CSV.

Ta aktualizacja jest przydatna dla tych, którzy wolą edytować swoje reklamy zamiast wstrzymywać lub usuwać stare reklamy, a następnie tworzyć nowe. Menedżerowie kampanii AdWords mogą zaoszczędzić czas, jak również porównać wskaźniki wydajności dla swoich odmian reklam.

Google kończy eksperyment z zerowymi wynikami

Ten jeden będzie miał niektóre webmasterów oddycha z ulgą! Przez jeden tydzień, Google prowadził eksperyment "skondensowany widok". Zasadniczo, każdy, kto zadawał pytania związane z czasem, obliczeniami i konwersją, otrzymywał tylko jedną odpowiedź, z przyciskiem "pokaż wszystkie wyniki" pod spodem.

W komunikacie na Twitterze Danny Sullivan, łącznik Google ds. wyszukiwania, napisał:

Mamy wystarczająco dużo danych i informacji zwrotnych - które są doceniane - aby stwierdzić, że eksperyment ze skondensowanym widokiem powinien się na razie zakończyć. Zespół będzie patrzeć na poprawę, kiedy i jak to się pojawia.

David powiedział również, że eksperyment został przeprowadzony w celu "dalszego przyspieszenia czasu ładowania". Jednak ten szybki eksperyment wstrząsnął branżą - doprowadzając do powstania kilku bardzo dzikich teorii i kilku przedwczesnych dystopijnych opowieści grozy.

Google Express uruchamia Akcje zakupowe

Wielka wyszukiwarka uruchomiła ostatnio Akcje zakupowe dla Google Express - szybszy sposób na zakupy online z Google. Pozwala to wyszukiwarkom kupować produkty od sprzedawców za pośrednictwem Google z uniwersalnym koszykiem. Kupujący mogą dodawać przedmioty do koszyka i szybciej się wymeldować bez przekierowania na stronę sprzedawcy.

Jest to znacznie szybszy i łatwiejszy sposób na zrobienie zakupów. Plus, jest to również bardziej opłacalne niż tylko prowadzenie reklam Google Shopping, ponieważ działa na modelu pay-per-sale.

Google Express jest na razie dostępny tylko w Stanach Zjednoczonych Ameryki, więc Polska będzie musiała poczekać. Sprawdź nasz poprzedni wpis na blogu, aby dowiedzieć się więcej o Akcjach zakupowych!

Bądź na bieżąco z najnowszymi wiadomościami na temat SEO i SEM, subskrybując nasz blog już dziś!


Potrzebujesz pomocy?
skontaktuj się z nami
Kontakt




Wyślij
Zadzwoń