Skuteczne zdobywanie wartościowych linków do strony. Jak to robić?
Linki są jednym z najważniejszych sygnałów rankingowych w algorytmie wyszukiwania Google, a budowanie wysokiej jakości linków zwrotnych do Twojej witryny w ramach kampanii SEO jest tak samo ważne jak tworzenie wysokiej jakości, dobrze opracowanych treści. Skuteczny link building pomaga również w generowaniu ruchu na Twojej stronie.Zanim jednak rozpoczniesz jakiekolwiek działania związane z budowaniem linków, upewnij się, że masz pełne zrozumienie siedmiu głównych obszarów, które są opisane poniżej!
Zdobądź wysokiej jakości autorytatywne linki
Jakość linków jest jednym z najważniejszych elementów, na których skupia się algorytm wyszukiwarki Google podczas analizy stron internetowych, które linkują z powrotem do Twojej witryny. Przeglądając swoje obecne linki oraz linki, które chcesz pozyskać, musisz zadać sobie pytanie, czy te linki będą pochodzić z szanowanych stron internetowych. Im bardziej wiarygodna strona linkująca do Ciebie, tym więcej SEO-mocy będzie przekazywać do Twojej witryny. Jednym z obszarów, na który należy zwrócić szczególną uwagę jest to, czy treść strony jest powiązana tematycznie z Twoją witryną.
Warto też ocenić Domain Authority i Page Authority witryny za pomocą narządzia MozSEO i sprawdzić linki prowadzące do Twojej strony. Linki dofollow, czyli standardowe, przekazują autorytet na Twoją stronę i wpływają na ranking strony a linki nofollow tego nie robią.
Link Building poprzez zasięg
Zdobywanie linków poprzez zasięg jest jedną z najtrudniejszych ale bardzo wartościowych form link buildingu. Docieranie do innych stron internetowych i blogerów jest sposobem na tworzenie naturalnych backlinków o wysokim autorytecie. Możesz dotrzeć do istniejących stron takich jak Twoi partnerzy biznesowi lub szanowani blogerzy w Twojej branży.
Kolejną wskazówką jest szukanie stron internetowych, które już wspomniały o Twojej marce lub produktach i usługach, które sprzedajesz i tam kontynuując konwersację zostawić link do witryny. Idealnie do tego nadają się fora internetowe i strony www z możliwością komentowania.
Anchor Text w link buildingu
Anchor text jest klikalnym i widocznym tekstem w hiperłączu. Znaczenie anchor text polega na tym, że zapewnia on wyszukiwarkom i odwiedzającym witrynę lepszy kontekst treści, która jest linkowana. Wiele stron internetowych po prostu wkleja adres URL, do którego linkuje, bez użycia zoptymalizowanego anchor text. Niezależnie od tego, czy tworzysz linki wewnętrzne czy zewnętrzne, używanie zoptymalizowanego pod kątem słów kluczowych anchor text jest najlepszą praktyką i może wpłynąć na Twój page authority.
Wyszukiwanie uszkodzonych linków
Zepsuty link to hiperłącze, które nie działa. Kiedy klikniesz na zepsuty link na stronie internetowej, nie zostaniesz przeniesiony na właściwą stronę. Zamiast tego, możesz zobaczyć błąd. Taktyka budowania linków, którą możesz zastosować, to znalezienie takich linków i umieszczenie w ich miejsce linków poprawnych. W tym celu należy się skontaktować z właścicielem witryny i poinformować go, że warto podmienić niedziałający link na ten właściwy.
Takie działania pomogą Tobie i właścicielowi strony, ponieważ ich autorytet strony poprawi się poprzez usunięcie niedziałającego linku, który może wpływać na doświadczenie użytkownika. Ty z kolei będziesz miał wysokiej jakości link z odpowiedniej strony.
Unikaj kupowania spamerskich i nienaturalnych linków
Płacenie za umieszczanie linków może brzmieć jak łatwy i szybki sposób na zdobycie licznych backlinków do swojej strony internetowej, ale przyniesie to więcej szkody niż pożytku w kontekście rankingów wyszukiwarek. Wystrzegaj się ofert kupowania linków za grosze. Tego typu oferty można spotkać na popularnych serwisach aukcyjnych gdzie można kupić np. 1200 linków za cenę 39 złotych.
Inną taktyką, której należy unikać, jest tworzenie profilu i umieszczanie postów na stronie tylko po to, aby zamieścić link do własnej strony internetowej. To się nazywa nienaturalne linkowanie. Algorytm wyszukiwarki Google bez trudu wyłapuje takie miejsca. Linki umieszczane w taki sposób nie tylko nie pomogą Twojej stronie ale często mogą jej zaszkodzić.
Tworzenie treści wartych linkowania
Tworzenie wspaniałych, wartych linkowania treści, które będą korzystne dla Twoich docelowych odbiorców jest kluczowe, jeśli chodzi o naturalny link building. Pomyśl o artykułach, którymi ludzie chcieliby się dzielić ze swoimi odbiorcami, takich jak łatwo przyswajalne listy numerowane, infografiki, tabele i diagramy, a także kompletne przewodniki z wyczerpującymi informacjami na dany temat.
Świetnym sposobem na zdobycie linków jest stworzenie narzędzia lub zestawu wartościowych zasobów na swojej stronie.
Wartościowe strony łatwiej uzyskują naturalne linki, gdyż ich czytelnicy łatwiej się nimi dzielą. Dotyczy to szczególnie stron, które oprócz wartościowej ciekawej treści oferują narzędzia lub łatwe do pobrania i przesłania dokumenty (w których również można zamieścić link do witryny).
I tak, jeśli Twoja firma zajmuje się budową domów energooszczędnych możesz na swojej stronie stworzyć kalkulator kosztów ogrzewania. Link do takiej strony będzie chętniej "wędrował" po sieci niż zwykły artykuł o tym, jak zbudować ciepły dom.
Podsumowanie
Zdobywanie wartościowych linków do strony internetowej może być trudne, a stworzenie strony przyjaznej SEO do której inni będą chętnie linkować może być jeszcze trudniejsze. Nie mniej jednak warto poświęcić trochę czasu i stworzyć coś, na co jeszcze nie wpadła Twoja konkurencja. Linki zdobywane w sposób naturalny pozwolą Ci w krótkim czasie zdobyć wysokie i trwałe pozycje w wynikach wyszukiwania Google.