SEO Triki dla każdego czyli jak poprawić pozycje w Google - część 4.

Kategoria:SEO |
SEO Triki dla każdego czyli jak poprawić pozycje w Google - część 4.

Kolejna część z cyklu "SEO-triki" porusza tematykę zawartości strony internetowej. To co się na niej znajduje ma istoty wpływ na widoczność strony w wyszukiwarkach internetowych. Co i jak umieścić na stronie aby poprawić jej widoczność i dotrzeć z ofertą do potencjalnych klientów?

Treść na stronie



1. Użyj słów kluczowych w pierwszej kolejności

Tam gdzie jest to możliwe należy użyć słowa kluczowego, najlepiej w pierwszym akapicie. Taki zabieg sprawia, że wyszukiwarki szybciej odnajdują treści na stronie po wpisaniu użytych w treści słów kluczowych.

Przykład:

Jeśli na naszej stronie poruszamy tematykę pozycjonowania metodą long-tail, to warto zacząć właśnie od słów kluczowych ściśle związanych z takim sposobem pozycjonowania np.: "Chcąc pozycjonować stronę internetową na setki a nawet tysiące słów kluczowych (pozycjonowanie szerokie) warto zadbać o odpowiednią treść. Pozycjonowanie long-tail polega na..."

2. Więcej treści przekłada się na wyższe pozycje

Liczne badania wskazują na to, że istnieje korelacja pomiędzy długimi treściami na stronie a jej wyższymi pozycjami w wyszukiwarkach. Oczywiście bardzo istotnym jest tu jakość i unikatowość samej treści to większa jej ilość może tylko pomóc. Tworząc wartościowe treści na stronę internetową warto również rozważyć umieszczenie w niej słów kluczowych.

3. Umieszczaj słowa kluczowe ale mądrze

Umieszczając na stronie, którą chcemy pozycjonować w wyszukiwarkach słowa kluczowe, nie można zapomnieć o ty, że treść musi być naturalna. Błędem jest tworzyć treść tylko i wyłącznie w taki sposób, aby była naszpikowana frazami kluczowymi. Istnieją przynajmniej dwa powody aby tego nie robić w taki sposób:
  • Treść stworzoną z myślą o wyszukiwarce a nie o użytkownikach źle się czyta
  • Strony, które nie są tworzone dla ludzi tylko specjalnie pod roboty wyszukiwarki łatwo mogą wpaść w filtr
Dlatego ważne jest, aby skupić się na omawianym temacie mając na uwadze słowa kluczowe. Nigdy odwrotnie.

4. Wykorzystuj semantyczne słowa kluczowe (LSI keywords)

Czym są semantyczne słowo kluczowe? To słowo kluczowe, nawiązujące do głównej frazy, zwykle tej na którą chcemy być wysoko w Google. To wyrazy, które mają te same znaczenie i można nimi zastępować frazy na które pozycjonowana jest nasza strona. Używając LSI Keywords możemy bardzo dokładnie opisać dany temat a przy tym nie powtarzać tych samych fraz kluczowych. Algorytm Google uznaje takie teksty za oryginalne przez co nasza strona ma duże szanse znaleźć się wyżej w naturalnych wynikach wyszukiwania.

5. Dodaj multimedia

Dodanie do treści multimediów (zdjęcia, filmy, pokazy slajdów itp.) sprawia, że Twoja storna będzie bardziej atrakcyjna. Zgodnie z wytycznymi Google dla twórców stron internetowych, witryny przyjazne użytkownikom są wyżej w wynikach organicznych niż strony tworzone wbrew tym zasadom. Pamiętać bowiem należy, że strona, która przypadnie do gustu internautom jest nie tylko częściej odwiedzana. Sam czas, który użytkownik spędza na stronie znacznie się zwiększa, maleje współczynnik odrzuceń a sam internauta odwiedza więcej podstron. To jedne z czynników, które mają wpływ na pozycje strony w wyszukiwarce Google.

6. Linkowanie wewnątrz strony

Tworzenie wewnętrznych linków ze strony głównej do podstron oraz pomiędzy podstronami serwisu umożliwia przepływ mocy linkowania na całą witrynę. Linkowanie wewnętrzne zachęca również użytkowników do poszukiwania innych treści (np. pełnej oferty Twojej firmy) na stronie co skutecznie obniża współczynnik odrzuceń.

7. Dbaj o aktualne treści

Nic tak ne drażni potencjalnych klientów, jak nieaktualne informacje na stronie. Dotyczy to zarówno danych teleadresowych, oferty firmy czy informacji umieszczanych poprzez bloga. Dbaj o to, aby na Twojej stronie były zawsze aktualne informacje. Jeśli odwiedzający uzna Twoją stronę za wartościową to jest szansa, że udostępni ją na portalach społecznościowych i o Twojej ofercie dowiedzą się jego znajomi. To również mogą być Twoi klienci.

8. Jakość ważniejsza niż częstotliwość

Publikowanie jednego obszernego artykuł raz w tygodniu jest lepsze niż codzienne publikowanie przeciętnych treści. Warto zatem poświęcić swój czas i opublikować na blogu obszerny i dobry merytorycznie artykuł nawet raz w miesiącu zamiast bombardować czytelników tekstami o niskiej jakości.

Pozycjonowanie bez dobrej treści nie istnieje



Wniosek po tej lekturze nasuwa się sam - bez dobrej treści na odpowiednio zbudowanej stronie internetowej nie ma co marzyć o skutecznym pozycjonowaniu. Nawet strona do której prowadzą najwyższej jakości linki z zewnątrz nie jest w stanie na dłuższą metę konkurować ze stroną, której twórca stosuje się do w/w wskazówek.


Potrzebujesz pomocy?
skontaktuj się z nami
Kontakt




Wyślij
Zadzwoń