SEO Triki dla każdego czyli jak poprawić pozycje w Google - część 3.

Kategoria:SEO |
SEO Triki dla każdego czyli jak poprawić pozycje w Google - część 3.

W kolejnej części z cyklu "SEO Triki dla każdego" omówimy zasady tworzenia tagów tytułowych, nagłówków i meta opisów. Elementy te mają znaczny wpływ na widoczność strony w wyszukiwarkach internetowych tj. Google, Bing, Yahoo. Tak naprawdę elementy te brane są pod uwagę przez chyba większości światowych wyszukiwarek. Zacznijmy więc od podstaw.

Strona internetowa to dokument zbudowany z treści oraz tagów, których zadaniem jest formatowanie tego dokumentu oraz wskazywanie wyszukiwarce istotnych informacji zawartych w witrynie. To właśnie tagi zawarte na stronie www w znacznej mierze wpływają na to, jak strona internetowa będzie widoczna w wyszukiwarce na określone frazy kluczowe. Co zatem należy w nich umieszczać? Jak informacje zawarte w tagach mają się do widoczności witryny przez potencjalnych klientów przeszukujących internet?

Tytuł strony internetowej (title)



1. Najpierw słowo kluczowe

Na stronie głównej oraz na każdej podstronie musi znajdować się tag tytułowy. W nim musi być zawarta informacja, co możemy znaleźć na stronie. I tak tworząc stronę producenta mebli łazienkowych z Warszawy warto, aby tytuł strony brzmiał np. Meble łazienkowe Warszawa + nazwa firmy. Oczywiście jest to trochę pójście na łatwiznę bo taki tytuł strony będzie mieć większość firm oferujących meble łazienkowe w tym mieście. Warto zatem zastanowić się nad bardziej oryginalnym tytułem. Ważne jest aby w miarę możliwości w pierwszej kolejności w tytule użyć słów kluczowych. Rodzaj działalności (producent, dystrybutor, hurtownia itp.) może być wymieniona później.

2. Długość tytułu

Obecnie przyjmuje się aby tytuł strony nie był dłuższy niż 55 znaków. Dłuższe tagi tytułowe mogą być obcinane na niektórych urządzeniach (zwłaszcza mobilnych) co nie wpływa pozytywnie na widoczność witryny w wyszukiwarkach.

3. Wyróżnij się i zachęć do kliknięcia

Warto aby tytuł zachęcał do kliknięcia. Jeśli Twoja oferta wyróżnia się spośród tego, co ma konkurencja, umieść to w tytule. Jeśli masz towar tańszy lub/i lepszy to warto o tym wspomnieć. Częstsze kliknięcia to wyższy współczynnik CTR.

4. Nazwa firmy/marka

Obecnie nazwy brandowe umieszcza się tylko w tytule strony głównej. Na pozostałych stronach nie umieszczajmy nazwy firmy. Po pierwsze zajmuje ona miejsce, którego może zabraknąć na ważniejsze informacje, których może szukać potencjalny klient a po drugie w przypadku Google, wyszukiwarka sama umieszczać może nazwy w tytule.

5. Nie powtarzaj się

Częstą praktyką jest powtarzanie słów/fraz kluczowych w tytułach. Nie rób tego z dwóch powodów. Po pierwsze jest to bardzo irytujące. Po drugie raz użyta fraza kluczowa w zupełności wystarczy aby wyszukiwarki poradziły sobie z odnalezieniem Twojej strony.

Meta opisy (description)



6. Sprzedawaj

Opis strony www wbrew pozorom jest bardzo ważny. Wiele osób uważa, że wysoka pozycja w wyszukiwarce załatwi sprawę ze zdobywaniem klientów. Nie jest tak do końca. Jeśli opis strony nie zachęci do kliknięcia to potencjalny klient pominie naszą witrynę i odwiedzi stronę konkurencji. Opis musi zachęcić do kupna lub wykonania innej czynności (np. zarejestrowania się, dodania e-maila do bazy, zostawienia numeru telefonu). Warto, aby opis (tak jak tytuł) był oryginalny.

7. Nie twórz długich opisów

Aby nie dopuścić do obcięcia opisu naszej firmy/produktu/usługi warto nie przekraczać 155 znaków. Zbyt długi opis zostanie obcięty.

8. Słowa kluczowe w opisie

Twórz opisy zawierające słowa kluczowe. Nie mają one co prawda bezpośredniego przełożenia na pozycję strony jednak przekładają się na współczynnik klikalności CTR. A jak już wspomniane zostało wcześniej, algorytm wyszukiwarki uwzględnia ten czynnik przy wyświetlaniu stron w wynikach wyszukiwania.

Nagłówki h1, h2, h3...



9. Kolejność bardzo ważna

Używanie znaczników h1, h2, h3, itd. jest dość istotne. H1 to nagłówek najważniejszy. Świadczy o tym nr 1. Kolejny to h2, potem h3 aż do h6. W większości przypadków wystarczy użyć 2 lub 3 najważniejsze. Inne używamy przy bardzo rozbudowanych witrynach. Nagłówki h2 i h3 są używane do śródtytułów opisujących treść.

10. Ułatw pozycjonowanie

Osoby, które od niedawna zajmują się tworzeniem stron www nie zdają sobie sprawy, jakie elementy kodu wpływają na łatwiejsze pozycjonowanie. Jednym z nich są znaczniki h - elementy, które mają ogromne znaczenie przy pozycjonowaniu stron internetowych w wyszukiwarce Google, której algorytm nastawiony jest na użytkownika. Nagłówki te ustalają kolejność i porządkują treści dla odwiedzających stronę internautów.


Potrzebujesz pomocy?
skontaktuj się z nami
Kontakt




Wyślij
Zadzwoń