SEO Triki dla każdego czyli jak poprawić pozycje w Google - część 2.

Kategoria:SEO |
SEO Triki w Google

Wybór fraz kluczowych stanowi istotny czynnik przekładający się bezpośrednio na ruch na stronie internetowej. To od wyboru słów kluczowych na które chcemy aby nasza strona była widoczna w wyszukiwarkach może zależeć czy nasza witryna wygeneruje sprzedaż czy nie. Jednak dobór fraz kluczowych nie jest taki łatwy. Warto zatem zastanowić się nad odpowienimi frazami kluczowymi. Poniżej kilka wskazówek.

Badanie słów kluczowych



1.Wybierz słowa kluczowe rozważnie

Użycie zwrotu 'badanie słów kluczowych' nie jest przypadkowe. To bardzo ważna część SEO. Aby sprawdzić na jakie pojedyncze słowa lub całe frazy kluczowej jest największy popyt trzeba użyć zaawansowanych narzędzi. Podstawowym jest Keyword Planner - jedno z kilku narzędzi Google AdWords. I choć planer słów kluczowych stworzony został z myślą o osobach chcących uruchomić kampanie linków sponsorowanych AdWords to ma zastosowanie również przy doborze słów w procesie pozycjonowania.

2. Wybierz główne słowa kluczowych na stronie

Każda strona www powinna być ukierunkowana na jedno lub kilka głównych słów kluczowych. Na pozostałych stronach witryny warto ograniczać słowa użyte na stronie głównej aby nie dopuścić do kanibalizacji słów kluczowych.

3. Rozważ intencje użytkownika

Może się zdarzyć, że wybrane słowo kluczowe ma dużą ilość wyszukiwań ale nie przekłada się to na sprzedaż. Rozważyć należy intencje osób poszukujących naszej oferty - często użycie mniej obleganych fraz może przełożyć się na lepszą konwersję.

4. Sprawdź tytuł strony konkurencji

Jeśli dopiero zaczynasz działać w internecie, warto zobaczyć jak robi to nasza konkurencja. Oczywiście nie nakłaniam do tego, aby nasza strona miała taki sam title jak nasi oponenci jednak warto im się przyjrzeć. Można wyciągnąć kilka dobrych wniosków z korzyścią dla naszej firmowej strony.

5. Podkradaj słowa kluczowe konkurencji

Dowiedz się dokładnie, które słowa kluczowe generują ruchu z wyszukiwarki na strony Twojej konkurencji. Bardzo dobre narzędzie, którym to sprawdzisz znajdziesz na stronie
semstorm.com. Wchodząc do panelu po wpisaniu adresu www otrzymamy wstępne dane o ruchu, frazach który go generują i o ilości fraz pod którymi strona jest widoczna w google.

6. Śledź pozycje strony

Monitorowanie postępów witryny w wynikach wyszukiwania dla słów kluczowych to nieodłączne czynności właściciela każdej firmy, która chce sprzedawać w sieci. W internecie jest wiele tego typów narzędzi. Jednym z nich jest ASPS.pl - nazwa narzędzia to skrót od Automatycznego Sprawdzania Pozycji Strony. Moim zdaniem jest to jedno z najlepszych narzędzi w rozsądnej cenie.

7. Monitoruj współczynnik klikalności

Jeśli Twoja strona jest podłączona do Google Webmaster Tools łatwo sprawdzisz współczynnik klikalności (CTR) dla poszczególnych fraz kluczowych. Poruszając temat współczynnika CTR wspomnieć muszę o odpowiednim description. Opis ukazujący się w serp'ach potencjalnym klientom przekłada się na tenże współczynnik.

Stosując się do tych kilku powyższych rad, można dowiedzieć się naprawdę dużo o naszej stronie www. Mając odpowiednią o niej wiedzę można przytąpić do jej ulepszania co na pewno przełoży się na lepsze wyniki finansowe firmy. W części następnej dokładnie poruszony zostanie temat tagów tytułowych i meta opisów i nagłówków.


Potrzebujesz pomocy?
skontaktuj się z nami
Kontakt




Wyślij
Zadzwoń