SEO Triki dla każdego czyli jak poprawić pozycje w Google - część 1.

Kategoria:SEO |
SEO Triki dla każdego czyli jak poprawić pozycje w Google - część 1.

Wiele się mówi na temat optymalizacji stron internetowych i zdobywania wartościowych linków. I choć wszystkie teorie na ten temat nieco się różnią to wśród wszystkich działań SEO są pewne i sprawdzone metody zaistnienia strony w internetowych wyszukiwarkach. Poniżej lista porad, które dotyczą chyba wszystkich istotnych elementów wpływających na wysokie pozycje w Google.

Cały wpis podzielony będzie na kilka części. Zaczynamy od rzeczy podstawowych czyli od budowy samej strony internetowej. Pamiętać należy, że nawet strona będąca na na 1 pozycji na frazy generujące duży ruch nie przyniesie oczekiwanych rezultatów jeśli będzie źle wykonana. Dlatego pierwszą część wpisu poświęcony jest prawidłowej budowie strony www.

Układ strony internetowej



1. Tytuł jest najważniejszy.

Aby strona nie odnotowywała zbyt dużego współczynnika odrzuceń warto postarać się, aby treść na niej zawarta była przedstawiona w jasny i zrozumiały sposób. Ważne są tytuły poruszanego tematu czy oferty. To na nich skupi swój wzrok osoba, która odwiedzi stronę. Jeśli tytuł będzie niezrozumiały lub nie zachęci do dalszego czytania, potencjalny klient poszuka innej strony. Jeśli na stronie musimy zamieścić reklamy to warto zrobić to w taki sposób, aby nie obniżały one tytułu - to on decyduje o tym jak internauta zareaguje. Jeśli za nisko umieszczony tytuł będzie wymuszać na odwiedzających przewijanie strony w dół to wysoki bounce rate mamy pewny.

2. Reklamy tak ale z umiarem.

Niemal każdy właściciel strony chce, aby ta generowała mu przychód. Podstawowym elementem na stronie internetowej jest reklama display'owa (kolorowe banery). Niestety wielu webmasterów zapomina, że strona jest odwiedzana z uwagi na informacje tam zawarte. Oglądanie reklam nie jest głównym celem odwiedzających witrynę. Jeśli strona internetowa będzie zapchana reklamai (nawet tekstowymi) i w dodatku nie będą one tematycznie powiązane z informacjami na stronie to mamy niemal gwarancję, że potencjalni odwiedzający szybko się zniechęcą. Strona zapamiętana zostanie jako ta, na której są same banery reklamowe i nie zdobędzie raczej dużej ilości stałych czytelników.

3. Nawigacja.

Dobra strona internetowa powinna być tak zaprojektowana, że zapoznanie się z całą ofertą na niej zawartą nie powinno stwarzać problemu. Menu powinno być w takim miejscu i tak ułożone aby już po spojrzeniu na nie wiadome było z czym mamy do czynienia i gdzie znajdziemy potrzebne nam informacje.

4. Linki do innych stron.

Stosuj atrybutu rel="nofollow" w przypadku określonych linków. Dlaczego stosowanie linków nofollow jest istotne i kiedy warto warto a nawet należy je stosować dowiedzieć się można na stronie Google


5. Tylko przyjazne adresy URL.

Tworząc stronę należy pamiętać aby adresu URL były przyjazne. Co to oznacza i jak rozpoznać przyjazne URL'e? Adresy przyjazne dla wyszukiwarek to takie, które są możliwie krótkie i zawierają słowa kluczowe oddzielone myślnikami. Dobrze zbudowany adres URL powinien być czytelne dla człowieka. Jeśli w adresie URL występują niezrozumiałe treści (cyfry, znaki specjalne, litery nie tworzące słów kluczowych) to z całą pewnością mamy do czynienie z adresem URL, który nie podniesie naszej strony w wynikach wyszukiwania. Poniżej przykład takiego adresu URL:

http://nazwafirmy.pl/details.asp?FlyID=34c2ad5-8c3d-8c03-08cdecd8852b&displayLang=en

A jak wyglądają linki przyjazne? Oto przykłady ze strony SprawdzonyMarketing.pl

http://sprawdzonymarketing.pl/oferta/pozycjonowanie-szerokie-long-tail
http://sprawdzonymarketing.pl/oferta/reklama-firm-lokalnych
http://sprawdzonymarketing.pl/blog/adwords-vs-pozycjonowanie-co-jest-lepsze

W powyższych adresach URL widać od razu o czym możemy przeczytać po wejściu na poszczególne strony. Adresy te są też nasycone słowami kluczowymi a jednocześnie nie są zbyt długie. Takie budowanie adresów pomaga w zdobyciu wyższych pozycji w wyszukiwarkach internetowych.

6. Nie bądź anonimowy czyli dobrze widoczne dane kontaktowe.

Mniej ważne od np. poprawnie zbudowanych adresów URL jest umieszczenie w sposób widoczny danych kontaktowych firmy lub osoby, do której strona należy. Dobrze by było, aby adres ten był łatwy do odszukania na Google Maps czy na mapach wyszukiwarki Bing. Już idealnie by było, gdyby nasz adres znajdował się na różnego rodzaju stronach branżowych czy w internetowych bazach firm.

7. Zdobądź zaufanie.

Podstrony dotyczące polityki prywatności, informacje o stronie czy regulamin to kluczowe czynniki, które pomagają zdobyć zaufanie internautów. Witryna posiadająca takie informacje jest też lepiej oceniana przez wyszukiwarkę Google i nie wykluczone, że inne wyszukiwarki tj. Bing również.


8. Firma lokalna.

Jeśli prowadzimy biznes lokalny (np. w konkretnym mieście) bardzo ważne jest, aby na stronie był dokładny adres (kod pocztowy, miejscowość, województwo, nazwa ulicy i numer posesji/lokalu). Warto też umieścić treść, która daje odwiedzającym wyraźną informację, że firma świadczy przede wszystkim usługi w danej lokalizacji.

9. Wykorzystanie www lub bez www.

Już na początku należy podjąć decyzję, czy nasza witryna będzie dostępna z www. czy bez. Każdy wybór jest dobry jednak nie może być sytuacji aby domena występowała w obu wariantach. Warto zatem skorzystać z ustawień domeny w narzędziach Google dla webmasterów.

Stosując się do tych kilku wskazówek możemy stworzyć stronę bardziej przyjazną dla potencjalnych klientów jak i samej wyszukiwarki Google. Następna część zostanie poświęcona tematyce słów kluczowych. To od nich zależy, kto odwiedzać będzie naszą stronę i ile tych odwiedzin będzie.


Potrzebujesz pomocy?
skontaktuj się z nami
Kontakt




Wyślij
Zadzwoń