Robi się ciekawie - mapy Google otrzymują nowe funkcje

Kategoria:Wyszukiwarki |
Rok 2020 był dla Map Google niezwykle bogaty w wydarzenia! To był rok aktualizacji i nowych funkcji, ponieważ COVID-19 zmienił sposób prowadzenia biznesu. Mimo pandemii Google nie zwalnia tempa i ogłasza wprowadzenie czterech dodatkowych funkcji, które mają sprawić, że aplikacja będzie w większym stopniu skupiać się na zaangażowaniu społeczności: wiadomości, nowe metryki, kanał społecznościowy i funkcje użytkownika widoku ulicy.

Nowości w Google Maps


Funkcje te mają na celu poprawę ogólnego doświadczenia użytkownika aplikacji, jak również pomóc firmom dotrzeć do klientów za pomocą platformy.

Jako zagorzali zwolennicy i partnerzy małych lokalnych polskich firm, cieszymy się, że dzięki nowym funkcjom Google My Business właściciele firm mogą w pełni wykorzystać możliwości swoich lokalnych profili online. Przyjrzyjmy się bliżej tym nowym funkcjom i temu, jak mogą być one przydatne dla Twojej marki!

1. Nowe możliwości przesyłania wiadomości

New Messaging Capabilities

Mapy Google wprowadzają zupełnie nowe możliwości przesyłania wiadomości do Map i Wyszukiwarki w nadziei na poprawę komunikacji między firmami a klientami. Zweryfikowane profile biznesowe mogą teraz wysyłać wiadomości bezpośrednio do klientów za pomocą aplikacji Google Maps, podczas gdy wyszukiwarki mogą wchodzić w interakcje z firmami i zadawać pytania.

Wszystko, co musisz zrobić, to włączyć wysyłanie wiadomości w swoim profilu biznesowym. Wiadomości od klientów pojawią się w sekcji wiadomości biznesowych w zakładce "Aktualizacje" w aplikacji.

Oprócz nowego przycisku "wiadomość", klienci mogą również inicjować konwersację z dowolnego postu utworzonego w Google Moja Firma. Użytkownicy mogą również włączyć i wyłączyć funkcje przesyłania wiadomości z panelu ustawień map Google.

2. Ulepszony wgląd i wydajność

Nowy wygląd map Google

Google pracuje nad dodaniem większej liczby wskaźników do swoich statystyk dotyczących wydajności od tego miesiąca do początku przyszłego roku. Te nowe statystyki pozwolą śledzić, w jaki sposób klienci odkrywają Twoją firmę, mierząc liczbę interakcji zainicjowanych w Mapach i wyszukiwarce.

Zestaw danych będzie śledził następujące elementy:
  • Całkowita liczba wyszukiwań, które wywołały profil Twojej firmy
  • Wyniki biznesowe i ich wzrost lub spadek w stosunku do ubiegłego roku
  • Lista wyszukiwanych haseł, których internauci używali, aby znaleźć profil Twojej firmy
  • Liczba wyszukiwanych haseł, które wywołały profil Twojej firmy
Posiadanie wszystkich tych danych sprawi, że śledzenie sukcesu Twoich działań Local SEO będzie o wiele prostsze!

3. Kanał Społecznościowy

Community Feed

Kolejną przełomową funkcją jest nowy kanał społecznościowy map Google. Pojawi się on w zakładce Eksploruj w mapach Google i pozwoli użytkownikom odkryć najnowsze recenzje, zdjęcia i posty dodane do map. Kanał będzie gromadził recenzje, zdjęcia i posty od osób, które użytkownik śledzi, w tym zaufanych lokalnych ekspertów i firm z branży gastronomicznej.

Jest to świetna okazja dla firm, aby regularnie aktualizować swoje oferty i lepiej kontaktować się z klientami. Posty lokalnych firm na GMF pojawią się w nowym kanale społecznościowym, zapewniając lepszą widoczność takich rzeczy, jak nowe menu lub aktualizacja usług.

Ten nowy kanał społecznościowy jest bardzo podobny do kanału Instagrama. Wszyscy wiemy, że IG jest miejscem, gdzie firmy publikują nowe produkty i usługi oraz łączą się ze swoimi klientami. Wszystko wskazuje więc na to, że dzięki tym nowym funkcjom, Google stanie się kolejnym, wszechstronnym hubem dla klientów, dzięki któremu będą mogli się komunikować i być na bieżąco z ich ulubionymi lokalnymi markami.

4. Google Street View

nowa funkcja w Google Streat View

Google wdraża nową funkcję, która pozwala ludziom udostępniać zdjęcia do Street View za pomocą swoich telefonów komórkowych. Zaktualizowana aplikacja Street View umożliwia teraz użytkownikom nagrywanie serii zdjęć, gdy się przemieszczają po okolicy, w której się znajdują. Po opublikowaniu, Google ułoży sekwencję zdjęć razem, aby pomóc obszarom uzyskać najlepsze pokrycie ulic.

Funkcja Street View w wersji beta jest już dostępna dla osób korzystających z aplikacji za pomocą urządzenia z systemem Android kompatybilnego z ARCore miastach takich jak Toronto, Nowy York czy Austin, a także w Nigerii, Indonezji i Kostaryce. Funkcja beta będzie dostępna w kolejnych regionach w najbliższym czasie.

Źródła:

Nowe sposoby na połączenie się z klientami i zrozumienie ich
Nowy sposób na odkrywanie tego, co się dzieje, dzięki Mapom Google
Teraz każdy może dzielić się swoim światem dzięki Street View


Potrzebujesz pomocy?
skontaktuj się z nami
Kontakt




Wyślij
Zadzwoń