Reklama w wyszukiwarce Google - co musisz o niej wiedzieć?
Czym jest reklama w sieci wyszukiwania Google? Cóż, jest to po prostu inny sposób reklamowania się. Podobny do reklam telewizyjnych lub radiowych. Teraz, dzięki internetowi, mamy reklamy online.Google to wyszukiwarka, do której ludzie na całym świecie zwracają się szukając informacje, produktów czy usług, które potrzebują. Wpisujemy to, co chcemy wyszukać, a Google dostarcza nam listy linków do stron internetowych odpowiadających temu, czego szukamy.
Google jest najczęściej używaną wyszukiwarką - nic więc dziwnego, że istnieje możliwość umieszczania w niej reklam. Dlaczego? Przy tak dużej liczbie wyszukiwań, zyskuje na tym zarówno Google jak i właściciele firm.
Różne rodzaje reklam Google Ads
Reklamy Google Ads występują w czterech rodzajach: reklamy display, reklamy wyszukiwania, reklamy wideo oraz reklamy aplikacji. W tym poście będziemy mówić o reklamach w sieci wyszukiwania, które pojawiają się na stronach wyników wyszukiwania Google i na stronach partnerów.
Co to jest Sieć wyszukiwania Google? Cóż, to w zasadzie Zakupy Google, Mapy Google, i kilka innych witryn wyszukiwania. Jednakże, większość reklam pojawi się na stronach wyników wyszukiwarki.
Wyniki organiczne vs Wyniki płatne
Więc, jak być może wiesz, kiedy szukasz czegoś w Google - dostajesz strony z listami, które pasują do Twojego wyszukiwania. Większość z tych wyników to organiczne wyniki wyszukiwania - tzw. wyniki bezpłatne. Nie musisz nic płacić, aby być tam wymienionym - wystarczy, że masz wysokiej jakości treść, która pasuje do tego, czego szuka użytkownik.
Jednakże, na górze i na dole stron wyników wyszukiwania (SERP) znajdują się również inne rodzaje wyników. To reklamy płatne. Jak można szybko odróżnić wyniki darmowe od płatnych? Reklamy mają znacznik "Reklama". Całkiem proste i jasne!
Czy powinienem używać płatnej reklamy Google w wyszukiwarce?
Nie musisz, jeśli nie chcesz. Możesz znaleźć się w organicznych wynikach Google za darmo jeśli Twoja strona posiada wysokiej jakości treść. Content Marketing to sposób na osiągnięcie sporej ilości odwiedzin przez Twoich potencjalnych klientów. Więcej jak się do tego zabrać przeczytasz tutaj.
Jednakże, aby uplasować się wysoko w wynikach organicznych potrzeba trochę czasu. Chociaż jest to darmowe - i nie jest trudne, może to być długi proces.
Dzięki reklamie w wyszukiwarce Google jesteś natychmiast umieszczany w wynikach wyszukiwania i wyróżniany od wyników organicznych.
Tak więc, to wszystko naprawdę zależy od Twoich celów, budżetu i strategii marketingowej. Z reklam w wyszukiwarce Google można znacząco zwiększyć sprzedaży, ruch na stronie internetowej, zwiększyć świadomość marki i zasięg. To też sposób na skuteczną promocję aplikacji, jeśli taką posiadasz.
Ile kosztują Reklamy w wyszukiwarce Google?
Google Ads działają w ciekawy sposób - jako aukcja. Więc, wyobraźmy sobie, że Ty i Twoja konkurencja decydujecie się reklamować w Google i celujecie w to samo słowo kluczowe. Obaj będziecie licytować na słowo kluczowe, aby wasze reklamy pojawiały się w wynikach, gdy użytkownik wpisuje w Google to samo słowo kluczowe.
I teraz robi się ciekawie. Od tego, która z reklam pojawi się wyżej decyduje to ile jesteście w stanie zapłacić za kliknięcie w reklamę oraz jakość samej reklamy. Reklamując się Google Ads można osiągnąć często lepsze wyniki dysponując mniejszym budżetem od konkurencji o ile umiemy stworzyć angażujące, ciekawe reklamy. Google to docenia i przy mniejszym PPC zamieszcza takie reklamy wyżej.
Pamiętaj, że reklamy w wyszukiwarce Google mają najwyższe współczynniki konwersji wśród wszystkich reklam Google są uważane za reklamy intencji. To rodzaj reklamy od którego należy zacząć, jeśli chcemy rozwinąć biznes.
Jak zacząć reklamować się w wyszukiwarce Google i sieci wyszukiwania?
Najpierw musisz założyć konto w Google Ads. Potrzebna będzie ci wiedza, jak korzystać z platformy Google Ads do tworzenia atrakcyjnych reklam, które zmniejszają koszt kliknięcia (CPC). Bez niej oczywiście możesz utworzyć kampanię tzw. inteligentną ale uwierz mi, będzie ona mało skuteczna i droga. Moja rada? Zakładając konto w Google Ads od razu przejdź na konto eksperta.
Możesz też zlecić prowadzenie kampani reklamowej w wyszukiwarce Google specjalistom. Zaoszczędzisz czas i pieniądze. Pamiętaj, że uczenie się na własnych błędach może być bardzo, ale to bardzo drogie.