Prowadzenie kampanii Google Ads - zlecić czy zrobić to samemu?
Popularną i bezkonkurencyjną formą reklamy internetowej, jeśli chodzi o zasięgi, ilość dostępnych formatów reklamowych i funkcjonalności, jest obecnie system Google Ads.Umożliwia emisję reklam tekstowych, graficznych oraz video zarówno w samej wyszukiwarce jak i w sieci reklamowej Google. W momencie podjęcia decyzji o realizacji kampanii Google Ads (wcześniej AdWords) każdy użytkownik stanie przed dylematem, czy prowadzić ją samemu czy zlecić to wyspecjalizowanej agencji?Samodzielne prowadzenie kampanii Google Ads
Czy w ogóle możliwe jest samodzielne stworzenie i realizacja kampanii bez specjalistycznej, certyfikowanej wiedzy na ten temat? Jak najbardziej tak. Prowadzenie AdWords w podstawowym zakresie nie jest bardzo skomplikowane. System jest zaprojektowany w taki sposób, aby nawet laik mógł skonfigurować swoją kampanię i publikować reklamy. Nie mniej jednak samo wyświetlanie kampanii nie jest tożsame z zarabianiem na niej i zdobywaniem klientów.
Dla przedsiębiorcy ważny jest końcowy efekt biznesowy, czyli ilość klientów. Dlatego reklamodawca potrzebuje wartościowego ruchu, który przełoży się na sprzedaż. Reklama musi być po prostu skuteczna aby była opłacalna. Bez odpowiedniego poziomu wiedzy, nigdy taka nie będzie.
Poznanie szerokiego spektrum zagadnień dotyczących samego systemu AdWords jak i marketingu internetowego oraz zdobycie praktycznego doświadczenia w prowadzeniu kampanii jest oczywiście możliwe, w zasadzie dla każdego, wymaga jednak sporo zaangażowania, czasu i pieniędzy.
Kiedy warto zlecić reklamę AdWords firmie zewnętrznej?
Realizacja projektu przez jednostkę zewnętrzną wiąże się z dodatkowym obciążeniem finansowym oraz ryzykiem, że indywidualne cechy czy właściwości danego biznesu zleceniodawcy nie zostaną zrozumiane w takim stopniu, w jakim może to zrobić jego właściciel lub osoba zatrudniona przez niego na stałe. Istnieje jednak szereg zalet takiego rozwiązania skłaniających do korzystania z niego. Należy tylko uważnie wybierać wykonawców i opierać się na takich ekspertach od kampanii Google Ads, którzy skutecznie zoptymalizują koszty. Dobrze skonfigurowana i stale optymalizowana kampania w Google, nawet z prowizją agencji czy eksperta SEM często jest tańsza niż gdybyśmy prowadzili ją samodzielnie.
Korzyści, dla których warto zlecić prowadzenie reklamy to przede wszystkim:
- większy zysk - agencja posiada potrzebną wiedzę i sprawdzone rozwiązania, efektywniej wykorzysta więc budżet przeznaczony na całą operację
- oszczędność czasu - zamiast zdobywać potrzebne umiejętności i poświęcać czas na zarządzanie kampanią, można rozwijać biznes
- lepsze rezultaty - dobrze skonfigurowane cele oraz optymalizacja działań i odpowiednia ich interpretacja zapewnią mierzalne rezultaty
- rozpoznanie konkurencji - na podstawie działań dla innych firm, agencja określi czego należy oczekiwać po danej kampanii i co powinna zdziałać