Pozycjonowanie w Google Maps - jak to zrobić?

Kategoria:SEO |
Pozycjonowanie w Google Maps - jak to zrobić?

Ostatnio w wynikach wyszukiwania firm lokalnych zaszły pewne zmiany. Jeszcze do niedawna na mapie Google wyświetlało się siedem pozycji. Teraz tylko trzy. Firmy, które wcześniej były na pozycjach 4-7 przestały być tak widoczne. Jeśli wcześniej Twoja firma była na tych właśnie pozycjach i chcesz znowu powrócić na pierwszą stronę, koniecznie przeczytaj ten artykuł.

Zatem jak zrobić aby to nasza firma znalazła się w pierwszej trójce wyników Google Maps? Tradycyjne wyniki organiczne są czymś zupełnie innym niż wyniki organiczne na mapach. Strona nawet lokalnej firmy, która na jakieś frazy jest na 1. pozycji w tradycyjnych wynikach wyszukiwania wcale nie musi być na 1. pozycji w mapach google i odwrotnie. Dlaczego tak się dzieje? Co wpływa na pozycje naszej strony w Google Maps?

Po pierwsze trafność

Trafność to główny czynnik wpływający na wyniki wyszukiwania firm lokalnych na mapach wyszukiwarki Google. Dlatego jeśli prowadzimy warsztat samochodowy a w okolicy nie mamy konkurencji to po wpisaniu w wyszukiwarkę Google frazy np. warsztat samochodowy, niemal na pewno znajdziemy się na pierwszej pozycji. Warsztaty położony znacznie dalej będą wyświetlać się niżej.

Po drugie odległość

Jeśli Twoja firma, którą umieściłeś na mapach Google jest bliżej lokalizacji osoby, która jej szuka to masz większe szanse, że strona internetowa (lub wizytówka) Twojej firmy będzie wyżej niż konkurencja. Jeśli w pewnym obszarze nie ma firm o takim samym profilu działalności to pierwsza pozycja jest zagwarantowana. Oczywiście tylko dla tych internautów, którzy są najbliżej Ciebie.

Po trzecie lokalny rozgłos

Jeśli o Twojej firmie aż grzmi na forach internetowych i portalach społecznościowych to masz większą szanse, że w mapach Google pojawi się ona wyżej od Twoich oponentów. To unaocznia, jak ważne jest prowadzenie firmowego profilu społecznościowego na Facebook'u i Google+ oraz inne działań, które pozwolą, że o naszej firmie będzie głośno na lokalnych forach internetowych.

Na tym nie koniec

Powyższe czynniki są ważne ale nie jedyne. Zatem w jaki sposób wyszukiwarka Google ukazuje firmy w konkretnej kolejności na swoich mapach? Może stosuje jakiś system punktowy i na jego podstawie wyświetla firmy na odpowiednich pozycjach?

Na stronach Google można przeczytać informacje, że firma z Mountain View zbiera informacje o działalności firm z całego internetu. Wnioskować zatem można, że linki, katalogi czy artykuły w internecie o Twojej firmie mają szczególne znaczenie a ich ilość (pewnie też jakość) wpływa na pozycje, na której pojawi się wizytówka firmy.

PageRank to podstawa

Wartość PageRank wpływa nie tylko na tradycyjne wyniki organiczne ale również na kolejność wyświetlania się stron w Google Maps. Warto zatem uwzględnić to w procesie Link Building - wartość PageRank linków kierowanych na pozycjonowaną stronę przekłada się bezpośrednio na wartość PR promowanej strony.

Opinie o firmie

Nie trudno zauważyć, że przy każdej firmie, która wyświetla się na mapach Google jest możliwość dodania opinii o niej. Firmy, które mają opinie pozytywne mają większą szanse na ukazanie się na wyższych pozycjach od tych, które ich nie mają lub mają opinie negatywne. Warto zatem aktywnie promować swoją firmę nie tylko w internecie i świadczyć usługi najlepiej jak się potrafi. Klient zadowolony nawet jak sam opinii nie doda (np. z uwagi na brak czasu) to poleci Cię znajomym. Nie wykluczone, że któryś z nich umieści pozytywną opinię.

Rzetelny opis firmy

Rzetelny opis wykonywanej działalności gospodarczej pozytywnie wpływa na lepsze pozycje firmy na mapie google. Warto zatem przyłożyć się i postarać się poinformować potencjalnych klientów o naszej ofercie najlepiej jak to możliwe. Nie warto iść na skróty i dawać opisów krótkich, z małą ilością informacji na temat naszej oferty.

Długość prowadzenia działalności

Mało kto zdaje sobie sprawę, że Google umie sprawdzić jak długo prowadzimy firmę. To właśnie firmy, które na rynku są długo mają większe szanse na wyświetlenie się na wyższych pozycjach. Oczywiście jest to tylko jeden z czynników wpływających na pozycję w Google Maps. Dlatego nie zawsze firma istniejąca dłużej będzie wyświetlona wyżej niż ta, która świadczy usługi od niedawna. Choć ten czynnik nie jest bez znaczenia to ważniejsze wydają się takie czynniki jak lokalizacja czy opinie na temat firmy.

Dane finansowe przedsiębiorstwa

Dane finansowe firmy są najbardziej zaskakującym czynnikiem wpływającym na pozycję firmowej strony w Google Maps. Wyszukiwarka oprócz przychodów firmy zbiera też informację o liczbie pracowników. Wbrew pozorom takie informacje nie są trudne do uzyskania. Pomaga w tym baza wiedzy Knowledge Graph, która jest własnością firmy Google.

Podsumowanie

Pozycjonowanie strony na mapach google nie jest łatwe. Owszem, zdarzają się sytuację, że dodamy naszą firmę do Google Maps i będzie się ona wyświetlać na pierwszych pozycjach. Taka sytuacja jednak zdarza się dość rzadko, najczęściej przy małej konkurencji. Warto zatem pozycjonowanie w Google Maps powierzyć specjalistom, którzy mają duże doświadczenie w tej dziedzinie.


Potrzebujesz pomocy?
skontaktuj się z nami
Kontakt




Wyślij
Zadzwoń