Pozycjonowanie czyli jak i dlaczego warto reklamować firmę w internecie?

Kategoria:SEO |
Lata 90. a szczególnie ich druga połowa to rozwój narzędzi do wyszukiwania informacji w szybko rozwijającym się internecie. Każdego dnia pojawiało się coraz więcej nowych stron. Ile ich powstało do tej pory i ile jest ich teraz tego nie wie nikt.

Codziennie powstają nowe strony prywatne jak i te firmowe. Śladem zachodu także polscy przedsiębiorcy szybko zorientowali się, że internet może być świetnym marzędziem służącym do powiadamiania swoich potencjalnych klientów o produktach i usługach.

Jak do nich dotrzeć przed konkurencją?

Każdy właściciel strony internetowej chce, aby była ona znana jak największej liczbie osób. Miesięczna ilość odwiedzin, zwłaszcza stron firmowych, realnie przekłada się na ilość zakupionych towarów i usług, które są tam oferowane.

Pozycjonowanie strony to obecnie najefektywniejszy sposób dotarcia do klienta. Internauci szukając interesujących produkt w i usług natrafiają właśnie na te strony, które są na pierwszej stronie w wyszukiwarkach Google, Bing i Yahoo. Nie bez znaczenia są też bardzo dobrze znane portale jak Onet.pl czy WP, które korzystają z silnika wyszukiwarki Google. Biorąc pod uwagę, że w Polsce około 16 milionów osób stale korzysta z internetu, wyszukiwarki stały się obecnie najlepszym nośnikiem reklamowym.

Jak zrobić aby znaleźć się na wyższych pozycjach w Google niż konkurencja?

O tym jak algorytm wyszukiwarek wpływa na pozycje poszczególnych stron można przeczytać we wcześniejszym wpisie pt. Co wpływa na pozycje stron internetowych w Google i innych wyszukiwarkach?. Kluczowe znaczenie ma odpowiednia budowa strony - tytuły, opisy, nagłówki i treść. Bez tego żadna wyszukiwarka nie jest w stanie odnaleźć strony internetowej. Jednak pamiętać należ, że to podstawa - fundament. Strony firm konkurencyjnych, zwłaszcza jeśli były wykonane przez profesjonalne agencje, też są prawidłowo wykonane. Aby algorytm wyszukiwarki uznał naszą stronę za lepszą od stron naszych oponentów, konieczne jest przystąpienie do kolejnego etapu pozycjonowania zwanym Link Building.

Z pomocą agencji SEO czy samemu?

Pozycjonowanie to dość skomplikowany proces. Potrzebna jest duża wiedza na temat działania algorytmów wyszukiwania Google, Yahoo czy Bing. Bardzo i doświadczenie, którego nie można zdobyć ot tak. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby właściciel kwiaciarni czy weterynarz samemu spróbował wypozycjonować swoją stronę, jednak zajmie im to bardzo dużo czasu. Nauka i zdobywanie doświadczenia SEO często kosztem własnej firmy, może nie wyjść na dobrze. Warto zatem rozejrzeć się, co oferują nam firmy, które na co dzień zajmują się reklamą w internecie.

Ile zatem kosztuje pozycjonowanie?

Obecnie za nieduże pieniądze lokalne firmy mogą być na wysokich pozycjach na frazy, które są uważane za trudne. Przykład?

Powiedzmy, że prowadzimy restaurację w centrum miasta. Chcemy dotrzeć do osób, które nie znają naszej restauracji. Osoba, która chce coś zjeść może wpisać w wyszukiwarkę Google frazy: 'dobra restauracja' lub po prostu 'restauracja'. Dobrze wypromowana strona ukaże się więc często na pierwszej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania. To wszystko za niewielką miesięczną opłatą. Dlaczego?

Odpowiedź jest prosta. Nasza strona ukaże się tylko tym osobom, które są w mieście, w którym prowadzimy nasz biznes. Google dostosowuje wyniki wyszukiwania nie tylko do zapytań jakie kierujemy do wyszukiwarki ale bierze też pod uwagę lokalizację. To ukłon w stronę małych firm działających lokalnie. Skuteczność reklamy możemy wzmocnić umieszczając naszą firmę w Google Maps.


Potrzebujesz pomocy?
skontaktuj się z nami
Kontakt




Wyślij