Planowanie strategii Content Marketingu. Jak się do tego zabrać?

Kategoria:Content marketing |
Content Marketing ma reputację kosztownego i trudnego w realizacji, jednak to nieprawda. Gdy jest dobrze zaplanowany, marketing treści może być skuteczną i tanią strategią marketingową a nawet może poprawić Twoje wyniki SEO. Aby jednak tak się stało, musisz zainwestować w wysokiej jakości treści.

Content Marketing

Każdy może prowadzić działania content marketingowe. Nie potrzebny jest tutaj milionowy budżet. Prawda jest jednak taka, że bez skutecznej strategii contentowej, która jest w dużej mierze pochodną kreatywność i pomysłowość przy użyciu narzędzi, które posiadasz, efekt będzie albo słaby albo drogi. Albo i słaby i drogi.

Pamiętaj, że Google kocha treści a strony ze świeżymi, istotnymi i użytecznymi treściami zazwyczaj osiągają wysokie pozycje w SERPach. Ostatnia aktualizacja Core Algorithm podkreśliła potrzebę budowania przez właścicieli stron internetowe wysokiej jakości treści, aby mogły osiągnąć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Najlepszym sposobem na uzyskanie maksymalnego zwrotu z marketingu treści cyfrowych jest strategiczne podejście do tworzonych treści i planowanie tego, co zamierzasz zrobić z wyprzedzeniem.

Projektowanie strategii treści jest procesem żmudnym. Nie każdy właściciel firmy chce się tym zajmować. Warto wtedy skorzystać z usług specjalistycznych firm. Zaoszczędzić można w tens posób i czas i pieniądze - nauka na własnych błędach jest skuteczna ale i droga.

Pierwszym krokiem w każdej dobrej strategii marketingowej jest zbadanie swojej marki i odbiorców. Jedynym sposobem na stworzenie treści, które będą czytane i udostępniane w sieci jest odwołanie się do grupy docelowej. Zrób to dostarczając im treści, które są użyteczne, istotne, dogłębne i angażujące emocjonalnie.

Przeprowadzaj analizę danych

Badania to punkt wyjścia każdej dobrej kampanii, a dzięki wygodnym narzędziom online, takim jak Google Analytics, Google Trends, Google Search Console, Senuto czy BuzzSumo, jest to łatwiejsze niż kiedykolwiek. Dowiedz się, jakie są najpopularniejsze strony w Twojej witrynie, czego ludzie chcą się dowiedzieć o Twojej marce, produktach lub usługach.

Następnie dowiedz się, jakich słów lub fraz używają Twoi klienci, aby wyszukać te rzeczy w sieci i połącz kropki. Potrzebujesz, aby Twoje treści zawierały kluczowe terminy i frazy, których ludzie używają najczęściej. Nie zgaduj, niech Google Ci powie. Google wie najlepiej!

Wykorzystaj do tego celu Google Trends. To doskonałe narzędzie badawcze, które może pokazać Ci czego ludzie szukają w internecie. Pomoże Ci w tworzeniu treści poprzez identyfikację najnowszych trendów.

Inne narzędzia, takie jak Buzzsumo - pozwalają zobaczyć, czym ludzie najczęściej dzielą się w mediach społecznościowych. To może pomóc Ci zorientować się w rodzaju treści, które stają się popularne wśród użytkowników. Uwzględnij popularne słowa kluczowe i frazy. Dostosuj też ton i styl treści tak, aby przemówić do odbiorców mediów społecznościowych.

Poznaj swoją publiczność

Znajomość swoich odbiorców jest kluczowym elementem. Jeśli nie jesteś pewien, dla kogo piszesz treści, musisz poświęcić trochę czasu na zastanowienie się kim są Twoi klienci i kto będzie czytał Twoje treści.

Google Analytics powie Ci więcej o demografii Twojej strony i o tym, kto jest zainteresowany Twoimi treściami. Musisz również rozważyć, kim są klienci marki i jakiego rodzaju osoby będą zgłębiać ten temat.

Kiedy masz już pewne informacje na temat Buyer Persona w swojej grupie odbiorców, nadaj im twarz i charakter. Nazwij je i napisz krótki opis czym się interesują, ich upodobania, dziwactwa i inne cechy charakterystyczne. Sprawdź co te osoby chciałyby wiedzieć, gdzie są luki w ich wiedzy i jaki problem rozwiązuje dla nich Twój produkt lub usługa.

Najlepszym sposobem podczas pisania treści jest mieć na uwadze czytelnika.

Solidne fundamenty

Do tej pory powinieneś już mieć pojęcie o tym, dlaczego i jak tworzy się plan marketingu treści online.

Powinieneś mieć też listę najlepszych słów kluczowych (najlepiej frazy z długiego ogona), gorące tematy, nowości i pomysł na to, co jest trendy w sieci. Powinieneś również mieć kilka buyer personas, które reprezentują Twoją grupę docelową.

Zadaj sobie pytanie - jaki rodzaj treści chciałbyś zobaczyć, gdybyś był klientem? Co chcesz wiedzieć na ten temat? Jak mogę sprawić, aby te informacje były unikalne i ekscytujące?

Jesteś już prawie gotowy, aby zacząć pisać. Doprecyzuj jeszcze swoją listę słów i całych fraz kluczowych, typów treści i istotnych tematów i... zacznij pisać.

Zacznij już dziś

Content marketing to po części nauka, a po części kreatywność. Nawet jeśli dysponujesz wiarygodnymi danymi na temat trendów, odbiorców i zachowań w sieci, musisz wykazać się odrobiną kreatywności, aby treść "chwyciła". To od tego jak treścią na Twojej firmowej stronie będą dzielić się internauci zależy, jak szybko o Twoich usługach i produktach dowiedzą się potencjalni klienci.

Jeśli jednak nie masz na to czasu, potrzebujesz pomocy w realizacji swoich pomysłów na treści, napisz do nas. Pomożemy!


Potrzebujesz pomocy?
skontaktuj się z nami
Kontakt




Wyślij
Zadzwoń