Nie ma reklamy? Nie ma firmy!

Kategoria:SEO |
Nie ma reklamy? Nie ma firmy!

"Oddziaływanie reklamy przypomina rośnięcie trawy. Nie widzisz jak to się dzieje, ale co tydzień musisz skosić trawnik". Słowa te wyraźnie obrazują jak działa reklama. Jednak co mają zrobić mikrofirmy, które nie mogą przeznaczyć na nią dużego budżetu?

Mając duże pieniądze można zareklamować niemal wszystko i szybko stworzyć rozpoznawalną markę. Jednak nie każdego stać na reklamę w mediach głównego nurtu. Na szczęście z pomocą przychodzi internet. Problem w tym, że niektóre firmy wydają gigantyczne kwoty również na reklamę w internecie. Jak zatem zdobyć klientów dysponując budżetem kilkuset złotych miesięcznie?

Pozycjonowanie strony w Google



Wynajęcie niedużego billbordu przy ruchliwej drodze to koszt około 1000 złotych miesięcznie. Doliczyć trzeba także koszt jego wydruku i montażu, a później również demontażu. To spora suma dla przedsiębiorstwa, które dopiero rozpoczyna zdobywanie lokalnego rynku. Gdyby owa firma chciała w ten sposób pozyskać klientów w całym kraju to koszt takiej kampanii byłby ogromny. Na szczęście jest Google - wyszukiwarka klientów.

Google to najczęściej używana wyszukiwarka na świecie. Polska nie różni się pod tym względem od innych krajów. Ponad 90% polskich internautów używa właśnie tego narzędzia do wyszukiwania informacji. Jakich? A no każdych. Przepisy na dobre ciasto, porady na temat wyboru stolarki okiennej do nowego domu czy układania paneli, najbliższego warsztatu samochodowego... Jeśli świadczysz usługi lub coś sprzedajesz to wyszukiwarka Google jest właśnie dla Ciebie.

Reklama firmy w wyszukiwarce



Wyszukiwarka Google to idealne narzędzie do promocji firmy. Jeśli internauci (potencjalni klienci) szukający informacji o Twojej ofercie znajdą stronę internetową Twojej firmy, masz dużą szanse pozyskania klienta. Jak jednak sprawić, aby to nasza strona internetowa wyświetlała się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania Google po wpisaniu określonych fraz?

Pozycjonowanie. Klucz do sukcesu każdej firmy.



Samo posiadanie dobrze zrobionej strony internetowej nie gwarantuje, że znajdzie się ona wysoko w Google. Im większa konkurencja w branży, w której działasz tym mniejsze szanse, że Twoja strona będzie wysoko w wyszukiwarce. Dzieje się tak za sprawą algorytmu, który ocenia strony i wyświetla je w odpowiedniej kolejności. Aby nasza strona była wyżej od stron konkurencji konieczne jest jej pozycjonowanie.

Pozycjonowanie stron internetowych to wszelkiego rodzaju zabiegi, które powodują, że promowana strona znajduje się wyżej od stron konkurencji. Na proces pozycjonowania składają się działania wewnątrz witryny (optymalizacja strony pod wyszukiwarki internetowe) oraz działania poza stroną. Zaznaczyć należy, że nie każda strona internetowa wymaga optymalizacji. Zdarzają się agencje interaktywne, które od samego początku tworzenia strony skupiają się na tym, aby witryna klienta była przyjazna wyszukiwarkom. Jednak większość firm tworzących strony www nie przywiązuje do tego wagi. W takim przypadku optymalizacja kodu strony jest kluczowym zabiegiem, który ułatwi dalsze pozycjonowanie.

Mając dobrze zoptymalizowaną stronę na pewno będziemy lepiej widoczni w wyszukiwarkach. Co jednak, gdy nasza strona nadal znajdować się będzie niżej (co często się zdarza) od konkurencji? Wyszukiwarki oceniają strony na podstawie wielu czynników. Jednym z nich są linki prowadzące do pozycjonowanej witryny z innych stron. Pozycjonowanie to obecnie trudny proces, gdyż z roku na rok coraz bardziej liczy się jakość linków przychodzących. To sprawia, że tylko osoby dobrze znające mechanizmy działania wyszukiwarek tj. Google potrafią wypromować stroną. Warto zatem skorzystać z usług profesjonalnej firmy SEO albo poszukać freelancera, który zajmuje się pozycjonowaniem.

Pozycjonowanie skrojone na miarę



Decydując się na pozycjonowanie strony internetowej warto zastanowić się co chcemy osiągnąć. Należy rozważyć, czy lepiej być na pierwszej stronie Google na kilka, kilkanaście łatwych fraz niż na jedną czy dwie trudne. W przypadku małej konkurencji można wybrać pierwszą opcję. Najlepiej jednak zdecydować się (jeśli budowa naszej strony na to pozwala) na pozycjonowanie szerokie (long-tali). Pozycjonując witrynę na kilka fraz musimy zdawać sobie sprawę z tego, że wiąże się to ze sporym ryzykiem. Algorytmy wyszukiwarek ciągle ewoluują. Jeśli nasza strona jest w nich widoczna na np. trzy frazy kluczowe, to w przypadku spadku pozycji na jedną z nich tracimy spory odsetek odwiedzających (potencjalnych klientów). W przypadku gdy strona jest w Google na setki albo tysiące fraz, to spadek pozycji na kilka fraz nie pozbawi nas zysków. Ilość potencjalnych kontrahentów odwiedzających naszą stronę nadal będzie podobna.

Ile kosztuje pozycjonowanie?



To zależy od wielu czynników. Jeśli chcemy, aby nasza firmowa strona była w Google na kilka fraz to wiąże się to z miesięcznym wydatkiem od 50 pln za każdą frazę. Słowo "od" jest tu szczególnie ważne, gdyż w niektórych przypadkach nie ma co liczyć na cenę mniejszą niż 100 czy nawet 200 pln. Wszystko zależy od trudności frazy pod którą chcemy być widoczni w Google. Inaczej sprawa wygląda w przypadku pozycjonowania szerokiego (na dziesiątki, setki a nawet tysiące fraz). Tu ceny zaczynają się od 500zł miesięcznie i dotyczą pozycjonowania całej strony. Należy jednak pamiętać, że na tego rodzaju pozycjonowanie mogą zdecydować się właściciele rozbudowanych stron internetowych.

Jaki sposób pozycjonowania wybrać?



Jeśli prowadzimy lokalny warsztat samochodowy lub zakład krawiecki to bycie w wyszukiwarce na kilka fraz kluczowych zwykle wystarcza. Nie oznacza to jednak, że strony internetowe takich firm nie mogą być pozycjonowane metodą long-tail. W przypadku gdy nasz biznes to sklep internetowy z dużym asortymentem to promocja na kilka na nawet kilkanaście fraz to zdecydowanie za mało. Tu pozycjonowanie szerokie to podstawa. Inaczej nie ma co liczyć na duże zyski. Warto przed podjęciem decyzji skonsultować metodę pozycjonowania strony ze specjalistą SEO, który pomoże w wyborze odpowiedniej promocji naszej strony w wyszukiwarkach.


Potrzebujesz pomocy?
skontaktuj się z nami
Kontakt




Wyślij
Zadzwoń