NextUp – co to takiego?
NextUp to stworzony przez Google program wsparcia dla partnerów YouTube. Jego głównym celem jest zapewnienie jak najwyższej jakości filmików umieszczanych w serwisie.
Jeszcze kilka lat temu inicjatywa NextUp była przeznaczona jedynie dla użytkowników YouTube’a ze Stanów Zjednoczonych, ale w 2012 r. udostępniono ją także dla internautów z Europy, m.in. z Polski, Rosji, Niemiec i Wielkiej Brytanii. Jego celem było maksymalne podniesienie jakości umieszczanych w serwisie filmików. Uczestnicy programu musieli zaprezentować na YouTube swoje pilotażowe video oraz w maksymalnie 400 słowach opisać swój pomysł na oryginalne, niespotykane wcześniej przedsięwzięcie związane w filmem.
Aby zgłosić się do programu, należało mieć ukończone 18 lat i być uczestnikiem programu partnerskiego YouTube. Dodatkowo, kanał osoby zgłaszającej się musiał posiadać od 5 tys. do 100 tys. widzów i w ciągu pół roku przed ogłoszeniem inicjatywy opublikować co najmniej 6 nowych filmów. Ze zgłoszonych filmików Google wyłonił zwycięzców, którzy otrzymali możliwość wyjazdu do studia filmowego koncernu w Londynie, wysokiej jakości sprzęt video oraz nagrody pieniężne.
W pierwszej edycji konkursu przeznaczonego dla użytkowników YouTube z Europy wyróżniono dwóch polskich twórców. Pierwszym z nich był Marek Hoffman, prowadzący kanał AdBuster, w którym sprawdzał, jak reklamy mają się do rzeczywistości, zaś drugim – Piotr Ogiński z kanału Kocham Gotować, jednego z najpopularniejszych w naszym kraju videoblogów kulinarnych.