Jak zoptymalizować wizytówke firmy w Google Moja Firma?
Być może zauważyłeś listy firm w wynikach wyszukiwania lub w Mapach Google. Listy te przedstawiają godziny pracy, zdjęcia, recenzje i wiele innych informacji. Są to tzw. listy Google Moja Firma i stanowią jedno z najpotężniejszych narzędzi lokalnego SEO. Prawdopodobnie nie raz sam skorzystałeś z takiej listy aby odwiedzić restaurację lub pójść do sklepu. Być może przeczytałeś recenzje w Google, które zostawili poprzedni klienci lub sam wystawiłeś opinie lokalnej restauracji lub innej firmie.Wizytówki Google Moja Firma są zatem ważnym i potężnym narzędziem dla firm. Samemu możesz dodać firmę do map Google, możesz też poprawić sposób, w jaki klienci znajdują Twoją wizytówkę, jeśli założyłeś ją wcześniej.
W tym artykule pokażemy Ci, jak w pełni zoptymalizować swój wpis Google Moja Firma, aby pojawiała się w lokalnych wynikach wyszukiwania.
Dlaczego wpisy w Google Moja Firma mają znaczenie?
Dobra optymalizacja SEO oznacza widoczność w sieci. Oznacza to, że więcej osób znajdzie Twoją firmę, kiedy będzie tego potrzebować i dokona konwersji. Będą oni dodawać więcej produktów do koszyka, częściej zapisywać się do newslettera i pozostawać dłużej na Twojej stronie. SEO ma znaczenie, gdy prowadzisz biznes online - i jest bardzo ważne, gdy optymalizujesz lokalną strategię SEO.
Kiedy ludzie wyszukują Twój sklep w Google, chcesz, aby mieli dostęp do wielu informacji na pierwszy rzut oka. Umieszczenie w Google Moja Firma oznacza, że więcej osób znajdzie Twoją firmę za pośrednictwem Map Google i wyszukiwań organicznych. Oznacza to, że ludzie od razu dowiedzą się, kiedy jesteś otwarty, jaki jest Twój numer telefonu, adres i recenzje. Oznacza to, że możesz wykorzystać swoją obecność online, aby odnieść się do pozytywnych i negatywnych recenzji.
Krótko mówiąc, Google Moja Firma to potężne narzędzie do tworzenia Twojej obecności w sieci.
Pierwszy krok? Złóż wniosek i zweryfikuj swoją firmę w GMF
Pierwszym krokiem jest zgłoszenie swojej firmy w Google, pod adresem google.com/business
Procedura jest dość prosta:
- Zaloguj się na konto Google, które ma być powiązane z Twoją firmą.
- Przejdź na stronę google.com/business i wybierz opcję "Zarządzaj teraz".
- Wprowadź nazwę i adres swojej firmy oraz jej dane. W tym miejscu wpiszesz, czy realizujesz dostawy do swoich klientów, wybierzesz kategorię działalności oraz dodasz numer kontaktowy i stronę internetową swojej firmy.
Istnieje kilka metod weryfikacji wpisu w Google Moja Firma. Zalecamy jeden z dwóch sposobów weryfikacji:
1. Kodu wysłanego na numer telefonu firmy
2. Pocztówki wysłanej na adres firmy
Oba procesy działają, ale połączenie telefoniczne jest metodą szybszą. Należy mieć jednak na uwadze fakt, że nie zawsze dostępną.
Po weryfikacji, będziesz mógł odpowiadać na recenzje, publikować aktualizacje czy zarządzać swoją wizytówką GMF.
Wizytówka GMF zweryfikowana. Co teraz?
Optymalizuj! Optymalizacja oznacza pełne rozwinięcie Twojego profilu, dodanie jak największej ilości informacji, aby wyróżnić się, gdy użytkownicy szukają Twojej firmy (lub powiązanych słów kluczowych).
1. Upewnij się, że wszystkie szczegóły są aktualne
Po uzyskaniu dostępu do swojej wizytówki Google Moja Firma, upewnij się, że wszystkie istotne szczegóły są dokładne i aktualne. Szczegóły obejmują adres, numer telefonu, godziny pracy, itd.
Dodatkowo upewnij się, że wybrałeś właściwą kategorię dla swojej firmy. Nie chcesz chyba konkurować o lokalne wyniki wyszukiwania w kategorii niezwiązanej z Twoją firmą. Jeśli nie jesteś pewien, która kategoria najlepiej pasuje do Ciebie, zobacz, co Twoja konkurencja wybrała dla swoich wizytówk, aby uzyskać lepsze wyniki.
Ponadto, wprowadź region lub promień, do którego Twoja firma dostarcza towary i usługi, przechodząc do "Zarządzaj lokalizacją > Adres".
Jeśli już na tym etapie będziesz mieć kłopoty, skontaktuj się z nami. W SEMLINK prowadzimy firmom nie tylko kampanie Google Ads. Tekże SEO i optymalizacja wizytówek Google Moja Firma nie jest dla nas tajemnicą.
2. Dodaj opis działalności
Następnym krokiem jest napisanie krótkiego opisu, który nakreśla Twoją działalność, ofertę i to, co Cię wyróżnia. Opis musi zawierać kilka słów kluczowych. Pamiętaj jednak, że opis działalności musi wyglądać naturalnie.
Jeśli na przykład jesteś mechanikiem samochodowym i specjalizujesz się w montażu instalacji LPGN w dzielnicy Warszawy Ochocie, Twój opis może wyglądać następująco: "Montujemy instalacje LPG tylko renomowanych producentów dla klientów z dzielnicy Ochota i pozostałych klientów z Warszawy".
Google posiada zestaw wytycznych, z których możesz skorzystać, aby napisać dobrze zoptymalizowany, mocny opis biznesowy, który pomoże użytkownikom zrozumieć Twój biznes. Więcej o tym, jak tworzyć opis firmy i dodawać więcej informacji w GMF znajdziesz tutaj.
3. Dodaj zdjęcia firmy z zewnątrz i z wewnątrz
Twoja wizytówka firmy w GMF ma większy potencjał gdy zamieścisz w niej zdjęcia. Podczas gdy klienci mogą dodawać własne zdjęcia, co jest miłym akcentem, firmy mogą również dodawać swoje. Dodawanie zdjęć to świetny sposób, aby pokazać nowe produkty lub dać klientom "zakulisowe" spojrzenie na to, co dzieje się w Twojej firmie.
Twoje zdjęcie profilowe jest najważniejsze, ponieważ to właśnie ono zrobi największe wrażenie. Postaraj się znaleźć coś, co jest atrakcyjne i przyciąga wzrok. Inne rodzaje zdjęć, które możesz załadować, to zdjęcia brandingowe, zdjęcia wnętrza lokalu oraz inne zdjęcia np. pracowników obsługujących Twoich klientów.
Niedawno dodano możliwość zamieszczania materiałów wideo, co daje Twojej firmie możliwość opowiedzenia swojej historii za pomocą ruchomego obrazu. Filmy muszą trwać 30 sekund lub krócej, mieć mniej niż 100MB i rozdzielczość 720p lub wyższą.
Pamiętaj, że dodanie zdjęć lub filmu pozytywnie pozycjonuje Twój biznes w Google Moja Firma.
4. Zachęcaj i odpowiadaj na recenzje
Większość ludzi ufa recenzjom online tak bardzo, jak swoim znajomym. Recenzje Twojej firmy są potężnym narzędziem, które możesz wykorzystać - nawet jeśli są to złe recenzje. Firmy, które reagują na złe recenzje i rozwiązują problemy, są postrzegane jako autentyczne i wiarygodne.
Promując lokalną firmę w GMF musisz poświęcać trochę czasu, aby odpowiadać na opinie klientów i zachęcać ich do napisania większej liczby recenzji, prosząc obecnych i byłych klientów o ich napisanie. Google gorąco zachęca właścicieli firm, aby prosili swoich klientów o recenzje.
Recenzje online odgrywają dużą rolę w zdobywaniu zaufania potencjalnych klientów i mają wpływ na rankingi organiczne. Upewnij się, że odpowiadasz na wszystkie recenzje w profesjonalny i przemyślany sposób, aby pokazać, że angażujesz się w życie swoich klientów.
5. Wykorzystaj pytania i odpowiedzi
Google kontynuuje dodawanie nowych funkcji do Google My Business i sekcji "Pytania i Odpowiedzi" jako jeden z ich najnowszych dodatków. Po aktywacji tej funkcji, pozwalasz ludziom zadawać pytania na temat Twojej firmy, a Ty możesz odpowiedzieć na każde z ich pytań.
Ważne jest, że jako firma w erze cyfrowej, odpowiadasz na wszelkie zapytania potencjalnych klientów na bieżąco. Wiarygodność i reputacja w sieci mają bardzo duże znaczenie.
Musisz mieć pewność, że monitorujesz i odpowiadasz na wszelkie pojawiające się nowe pytania. Możesz pobrać aplikację Google Moja Firma i odpowiadać na pytania w miarę ich napływania.
6. Publikuj posty Google
Google Moja Firma pozwala publikować swoje wydarzenia, umieszczać produkty i usługi bezpośrednio na swojej liście. Wpisy te są aktywne przez 7 dni, ale można ponownie opublikować post po ich wygaśnięciu.
Aby utworzyć post, po prostu przejdź do pulpitu nawigacyjnego, kliknij na "Utwórz wpis". Niektóre pomysły na posty obejmują zamieszczanie ofert promocyjnych, nowych produktów, wydarzeń firmowych lub zamieszczanie fragmentu ostatniego wpisu na blogu.
Google dostarcza również informacji na temat liczby wyświetleń i kliknięć wygenerowanych przez każdy post. Dostępne są statystyki dla pojedynczych postów, wszystkich postów z ostatniego tygodnia i wszystkich postów z ostatniego miesiąca.
Gotowy na lokalne SEO?
Google Moja Firma rozwija się w ekspresowym tempie. Wdrożenie strategii SEO poprzez narzędzie Google Moja Firma jest i będzie potężnym sposobem na wyróżnienie Twojej firmy w internecie.
Jeśli chcesz, aby Twoja firma zaistniała w Google ale nie masz czasu na prowadzenie wizytówki w GMF, skontaktuj się z nami. Posiadamy wiedzę i doświadczenie w prowadzeniu szeroko rozumianej reklamy w internecie.