Jak zdobywać klientów poprzez komentarze w internecie?

Kategoria:Content marketing |
Najpopularniejsze praktyki i trendy e-marketingu bazują w większości przypadków na dwóch założeniach. Pierwsze to jak najszerszy zasięg oddziaływania reklamy. Drugi to budowanie zaufania do firmy, jej oferty oraz marki.

Dlatego wciąż najskuteczniejszą formą promocji w internecie dla firm - niezależnie od profilu ich działalności - pozostaje marketing bezpośredni. A tu prym wiodą internetowe komentarze.

Szeroki wybór opcji

Można je zamieszczać w wielu różnych miejscach - blogi, fora, serwisy społecznościowe, strony informacyjne - często dodając link prowadzący do strony docelowej. Dlatego komentarze internetowe często wykorzystywane są również w działaniach z zakresu SEO&SEM do budowania pozycji w wyszukiwarkach. Jednak w przypadku komentarzy ich właściwą siłą nie są wcale linki, ale bezpośrednia promocja danej usługi, sprzedawanego produktu czy marki samej w sobie.

Dzięki nim można dotrzeć no nowych klientów, a pozytywnymi opiniami zachęcić ich do sprawdzenia asortymentu sklepu czy profilu działalności firmy. Różnicowanie miejsc, w których dodaje się komentarze, ma duże znaczenie marketingowe, ponieważ podkreśla różnorodność osób korzystających z oferty oraz powiększa faktyczny zasięg oddziaływania na potencjalnych klientów.

Jakie powinny być komentarze?

Żeby zdobyć jak największą liczbę klientów dzięki internetowym komentarzom, trzeba trzymać się kilku ważnych zasad. Przede wszystkim powinny być to treści maksymalnie naturalne, niewymuszone, napisane przez osoby, które faktycznie skorzystały z usług i mogą je polecić. Warto zachęcać klientów do umieszczania komentarzy w zewnętrznych serwisach oceniających, ale również na podstronach własnego sklepu, bo taka interakcja świadczy o przywiązaniu klientów do sklepu lub firmy i podnosi jej renomę. Ponadto muszą to być komentarze kulturalne, utrzymujące rzeczowy poziom ewentualnej dyskusji (zwłaszcza na serwisach i blogach zewnętrznych), opisujące możliwie jak najdokładniej produkt, usługę, firmę, markę.

Prowadząc kampanię marketingową opartą na komentarzach nie wolno też zapominać o ważnym szczególe, czyli śledzenia tego, co się z takim komentarzem dzieje. Jeśli pojawiła się na niego jakaś odpowiedź od innego internauty - z punktu widzenia marketingowego należy się do niej odnieść.


Potrzebujesz pomocy?
skontaktuj się z nami
Kontakt




Wyślij