Jak zaprojektować stronę internetową dla dobrego SEO?

Kategoria:SEO |
Planujesz stworzyć zupełnie nową stronę internetową lub odnowić obecną? Najlepszym sposobem na uzyskanie świetnych wyników SEO jest stosowanie podczas jej budowy najlepszych praktyk już od samego początku. Google systematycznie ulepsza swoje czynniki rankingowe, jednak istnieje wiele elementów, które zawsze będą aktualne i cenne dla Twoich klientów.

Jak zaprojektować stronę internetową pod SEO?

Poniżej przedstawiamy kilka najważniejszych kroków, których należy przestrzegać, projektując stronę przyjazną dla wyszukiwarek (nie tylko dla Google).

Celuj w wysoki współczynnik konwersji

Projekt strony internetowej ma kluczowe znaczenie dla konwersji. Prawie połowa internautów uważa projekt strony internetowej za czynnik numer 1 w ocenie wiarygodności firmy online. Dlatego nawet niewielka zmiana w projekcie strony, może wpłynąć (pozytywnie lub negatywnie) na współczynnik konwersji.

Wdrożenie lepszych elementów projektu w celu zwiększenia konwersji może mieć efekt domina, gdyż lepszy UI może zwiększyć czas przebywania użytkownika na stronie i znacząco zmniejszyć współczynnik odrzuceń. Tworząc stronę, która funkcjonuje tak efektywnie, jak to tylko możliwe, zachowanie użytkowników na stronie zostanie zauważone przez Google. Efektem tego może być poprawa pozycji w rankingu Google.

Podczas projektowania strony należy pamiętac o kilku kwestiach:
  • Spójność brandingu. Branding strony ma wpływ na konwersję. Upewnij się, że stworzyłeś markę, która jest spójna we wszystkich kanałach i opowiada właściwą historię.

  • Prostota elementów UI/UX. Ogranicz zbędny design i pozwól witrynie wizualnie oddychać. Możesz to zrobić poprzez minimalizację nawigacji, usunięcie zbyt skomplikowanych elementów, wprowadzenie czytelnych przycisków CTA oraz zastosowanie odpowiedniej ilości białej przestrzeni pomiędzy elementami.

  • Obsługę klienta w czasie rzeczywistym. Taka obsługa klienta pozwala Twojej marce na rozwiązywanie problemów, z jakimi mogą spotkać się Twoi klienci lub odwiedzający stronę podczas jej przeglądania. Czaty z pomocą na żywo mogą również pomóc Twojej firmie w konwersji odwiedzających, usuwając przeszkody podczas ich zakupowej podróży.
Mobilna strona to podstawa

W marcu 2021 roku weszło w życie indeksowanie Google mobile-first. Podejście do takiego projektowania oznacza budowę strony internetowej tak by ta osiągnęła idealny wygląd i działanie na urządzeniach mobilnych (głównie na telefonach) pod względem UX oraz specyfiki i możliwości samego urządzenia.

Strony takie wg zapewniń Google mają osiągać lepsze pozycje w wyszukiwarce. Oznacza to, że projektanci stron internetowych powinni być pewni, że tworzą również projekty mobilne, które zapewniają użytkownikom pozytywne doświadczenia na urządzeniach przenośnych. Jeśli nie jesteś przekonany, że więcej osób przegląda strony internetowe za pomocą urządzeń mobilnych niż komputerów stacjonarnych, po prostu zacznij notować jak często używasz telefonu do odwiedzania stron internetowych - możesz być zaskoczony!

Oto kilka sposobów na projektowanie z myślą o urządzeniach mobilnych:
  • Zapewnij prostą nawigację. Skup się na zaprojektowaniu UX, który pozwoli użytkownikom mobilnym na łatwe poruszanie się pomiędzy stronami.

  • Zwiększ rozmiary obszarów kontrolnych. Zwiększaj obszary dotykowe i pamiętaj o uwzględnieniu miejsca, w którym kciuk będzie się znajdował na ekranie. Nie zawsze chcesz całkowicie zapełnić swoją mobilną stronę treścią, ponieważ spowoduje to, że część z nich będzie zakryta lub będzie przeszkadzać.

  • Uprość. Zmniejsz bałagan poprzez uporządkowanie treści. Unikaj wyświetlania nieprzerwanych fragmentów tekstu i ogranicz się do tego, co najważniejsze. Nie musisz prezentować wszystkich możliwych informacji na interfejsie, wystarczy to, co naprawdę ważne.

  • Zwiększ tekst. Ponieważ ekrany urządzeń mobilnych mają mniejsze rozmiary, większy tekst może pomóc w zapewnieniu czytelności i zrozumienia treści.

  • Bądź konsekwentny. Zapewnij użytkownikom spójne doświadczenie podczas projektowania zarówno strony internetowej jak i aplikacji mobilnej - nie chcesz przecież, aby Twoja strona mobilna i desktopowa wyglądały zupełnie inaczej.

  • Korzystaj z przyspieszonych stron mobilnych. AMP to inicjatywa Google o otwartym kodzie źródłowym, której celem jest poprawa szybkości działania dla użytkowników mobilnych. Strony AMP są zoptymalizowane tak, aby ładowały się szybciej na urządzeniach mobilnych.

O czym jeszcze warto pamiętać podczas tworzenia stron internetowych przyjaznych wyszukiwarkom jak również użytkownikom?

Ogranicz użycie JavaScript

JavaScript może utrudnić wyszukiwarkom indeksowanie zawartości Twojej strony. Zdecydowanie odradzamy intensywne korzystanie z JavaScript, ponieważ powoduje to, że Twoja treść jest indeksowana znacznie wolniej. Upewnij się, że używasz HTML i ogranicz użycie JavaScript do niezbędnego minimum. Treść, która nie jest indeksowana, będzie miała problemy z pozycjonowaniem.

Poprawnie zorganizuj nagłówki stron

Struktura nagłówków jest często pomijana, ale jest to istotne, ponieważ jasna hierarchia nagłówków może pomóc wyszukiwarkom zrozumieć zawartość i strukturę witryny. Aby odpowiednio używać nagłówków, upewnij się, że każda strona ma jeden H1 na górze, a pozostałe nagłówki rozwijają się w logicznej kolejności poniżej, bez żadnych pominiętych kroków. Dostosuj tytuły stron i meta opisy.

Projektując stronę internetową, powinieneś pamiętać o optymalizacji tytułów stron. Znacznik tytułu to tekst, który pojawia się w wyszukiwarce Google, gdy Twoja strona pojawia się jako wynik, więc jeśli chcesz, aby dobrze wypadła w rankingu, musisz dostosować tytuły w oparciu o trafność słów kluczowych i wielkość wyszukiwania.

To samo dotyczy metadanych. Musisz zoptymalizować swoje opisy wdrażając w nie odpowiednie słowa kluczowe i czyniąc je unikalnymi dla każdej strony, aby upewnić się, że nie ma duplikatów, które mogą negatywnie wpłynąć na wyniki Twojej witryny w SERPach.

Rozważnie dobieraj długość treści

Długie treści to świetny sposób na zaangażowanie odwiedzających i zdobycie backlinków. Należy jednak pamiętać, że nie wszystkie treści na stronie powinny być długie. Ogólna zasada mówi, że masz około 8 sekund na przyciągnięcie uwagi odwiedzającego, więc kiedy chcesz zaangażować użytkownika, wybierz treść, która będzie kusząca i wciągająca. Pamiętaj, że strony tj. FAQ czy kontaktowe nie wymagają długiego tekstu.

Używaj wysokiej jakości zdjęć w małych rozmiarach

Obrazy również odgrywają istotną rolę na Twojej stronie internetowej. Ponad 60% odwiedzających stronę preferuje wyniki wyszukiwania zawierające zdjęcia. Kiedy używasz obrazów wysokiej jakości, ludzie będą kojarzyć dobrze dobrane grafiki z Twoją marką.

Prędkość strony jest również kluczowa, ponieważ odwiedzający preferują szybsze strony. Doskonałym sposobem na poprawę szybkości jest optymalizacja rozmiarów plików graficznych, więc kiedy używasz obrazów w swoich treściach, pamiętaj, że powinny one być mniejsze niż 100Kb, jeśli to tylko możliwe. Spróbuj zastosować taką kompresję, aby zmniejszyć rozmiary plików bez utraty jakości używając np. kompresji WebP.

Podsumowanie

Zaprojektowanie nowej strony internetowej może być trudne, a zbudowanie strony przyjaznej SEO może być jeszcze trudniejsze ale bądź pewny, że jest to warte wysiłku.

Nasz blog o reklamie w internecie to szereg wskazówek z zakresu SEO, które pomoga Ci ulepszyć stronę internetową i zaistnieć w internecie. Możesz też zlecić nam stworzenie profesjonalnej strony internetowej oraz SEO i mieć czas na rozwijanie swojego biznesu.


Potrzebujesz pomocy?
skontaktuj się z nami
Kontakt




Wyślij
Zadzwoń