Jak wypromować lokalną firmę w Google - przewodnik dla przedsiębiorców

Kategoria:SEO |
Chcesz zaistnieć ze swoim lokalnym biznesem w Google, Bing, mapach Apple oraz innych lokalnych wyszukiwarkach? To świetnie. Jesteś we właściwym miejscu.

W tym artykule pokażę Ci krok po kroku jak sprawić, aby do Twojej firmy docierali również klienci, którzy Twojej oferty szukają na urządzeniach mobilnych.

Na wstępie muszę podkreślić, że ponad połowę lokalnych firm nie zgłasza swojej firmy do Google Moja Firma (GMF) przez co tracą sporo klientów. Obecność w Google a zwłaszcza w GMF to podstawa dla tych, którzy sprzedają towary i świadczą usługi dla lokalnej społeczności

Potrzebujesz pomocy? Napisz do nas!
Kontakt


Czym jest lokalne SEO?

W Polsce SEO kojarzy się przede wszystkim z pozycjonowaniem - tajemniczym procesem, który sprawia, że strona firmy zaczyna pojawiać się na coraz wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwarki Google na określone frazy kluczowe. To jednak tylko ułamek prawdy bowiem SEO to skrót od Search Engine Optimization (optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek internetowych). Chodzi o to, że połowę skucesu w pozycjonowaniu to prawidłowa budowa strony, o czym zapomina większość osób, zajmujących się tworzeniem stron internetowych. O tym jednak napiszę innym razem. W tym wpisie zajmiemy się tematyką Local SEO.

Lokalne SEO to najogólniej ujmując proces tworzenia swojej obecność online, aby przyciągnąć więcej klientów z odpowiednich lokalnych wyszukiwań. Wyszukiwania te odbywają się w Google i innych wyszukiwarkach. Innych, gdyż mimo, że w Polsce większość osób korzysta z wyszukiwarki Google to obecność w Bing, Yelp, Apple Maps, itp. jest równie ważna aby nasza strona była bardziej wartościowa dla... Google ;)

Na całym świecie (poza małymi wyjątkami tj. Rosja czy Chiny) nawet osoby używające smartfonów z logiem nadgryzionego jabłka używają wyszukiwarki Google. Polski rynek wyszukiwarek to ponad 97% giganta z Mountain View (Google) i na obecności w tejże wyszukiwarce należy się skupić.

Ok. Teraz chwilę przerwy na kawę. Oto, co Google ukazuje po wpisaniu 'kawiarnia' z mojej lokalizacji:

Jak wypromować lokalną firmę w Google - przewodnik dla przedsiębiorców

Zauważ, że ukazały się dwa różne zestawy wyników wyszukiwania. Zestaw pierwszy na samej górze to tzw. "snack pack" a drugi poniżej to wyniki organiczne. Czym są naturalne wyniki wyszukiwania chyba nie muszę tłumaczyć. Ale czym są wyniki "snack pack"?

Google Snack Pack to obszar, który pojawia się na pierwszej stronie lokalnych wyników wyszukiwana Google pod płatnymi reklamami Google Ads. W polu Snack Pack wyświetlane są 3 najlepsze (wg. algorytmu Google) lokalne firmy, które najbardziej odpowiadają zapytaniu (frazom) i lokalizacji, które wpisujemy w wyszukiwarkę. Co warto podkreślić, ilość kliknięć i ruchu online generowanego wewnątrz obszaru Snack Pack jest wyższa niż w przypadku stron internetowych wyświetlanych poniżej (poza tym obszarem). Warto jednak sprawić, aby nasza firma była obecna w obu tych miejscach. I tu z pomocą przychodzi lokalne SEO.

Zaczynamy

Należy pamiętać, że lokalne wyszukiwania pochodzą z różnych urządzeń i aplikacji. Ta sama kawiarnia może prezentować się inaczej na różnych pozycjach w Google w zależności od urządzenia.

Produkty i usługi lokalne najczęściej wyszukiwane są na urządzeniach tj.:
  • komputer typu laptop
  • smartfon z systemem Android
  • iPhone
  • Google Maps (z komputera)
Należy dążyć, aby nasza firma ukazywała się we wszystkich tych urządzeniach i aplikacjach. Zacznijmy jednak od podstaw.

Budowa strony internetowej

Upewnij się, czy Twoja strona jest zoptymalizowana dla mobilnych użytkowników. Ponad 60% osób szukających firm z urządzeń mobilnych kontaktuje się przez nie z firmami lokalnymi. Oznacza to, że jeśli potencjalny klient odwiedzi Twoją stronę z takiego urządzenia a ta nie będzie dostosowana do urządzeń mobilnych, szybko ją opuści. Kiedy tak się dzieje?

Strona, która nie wczytuje się szybko oraz taka, która na małych ekranach (głównie smartfony) wygląda jak śmietnik informacji to nie jest przyjazne miejsce dla użytkownika. Wbrew pozorom jeszcze sporo stron internetowych nie jest dostosowanych do małych ekranów a jeszcze więcej stron wczytuje się bardzo wolno. Często spotykam się z sytuacjami, gdzie po wejściu ze smartfona na firmową stronę, mija dobrych 8-10 sekund, zanim ta w całości się załaduje. Z racji, że to w większości strony moich klientów, czekam aż strony się wczytają do końca. Szukając produktu/usługi już po 3-4 sekundach opuścił bym tą stronę i poszukał innej oferty.

Poniżej przykład strony przychodni stomatologicznej z mojego miasta, która choć ładnie prezentuje się na małym ekranie, wczytuje się aż 13 sekund.

test

Warto zatem skorzystać z Test My Site - narzędzia oferowanego przez Google. Dowiemy się jak długo wczytuje się strona internetowa oraz co należy poprawić.

Poniżej zrzut ekranu z narzędzia Test My Site po sprawdzeniu mojej strony semlink.pl


Test My Site

Strona semlink.pl wczytuje się bardzo szybko bo ok. 2 sekundy. Docenią to przede wszystkim ci internauci, którzy z uwagi na lokalizację nie mogą korzystać ze standardu LTE.

Test My Site Wynik

Poniżej raport, który możemy wysłać na wskazany adres e-mail.

Test My Site Paport

Tylko przejrzyste i szybko ładujące się witryny mają szansę przyciągnąć potencjalnego klienta do Twojej firmy. Jeśli Twoja strona nie jest przyjazna dla urządzeń mobilnych to nawet pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania Googla niewiele pomogą. Klient opuści stronę zanim ta zdąży się załadować. Nawet jeśli wykaże się cierpliwością niewiele z niej się dowie, jeśli na małym ekranie upchana będzie za duża ilość informacji.

Frazy (słowa) kluczowe

Prowadzisz np. lokalną piekarnię o nazwie "Dobry chlebek". Zapewne chcesz być w Google na frazy tj.:
  • piekarnia w pobliżu
  • dobry chlebek
  • godziny otwarcia 'Dobry chlebek
  • telefon do 'Dobry chlebek
Takie zapytanie (frazy kluczowe) dla piekarni z mojej miejscowości pokazuje takie oto wyniki:

piekarnia_pozycjonowanie_w_google

Dla każdej firmy będącej w Google Moja Firma na zapytania zawierające adres, godziny otwarcia czy numer telefonu wyszukiwarka Google zwróci podobne wyniki. Dzieje się tak dlatego, że dane te pobierane są z wizytówki GMF. A co z bardziej tradycyjnymi zapytaniami? Co się pojawia w SERP'ach gdy w Google wpiszemy np.:
  • piekarnia
  • świeży chleb
  • piekarnia w centrum
  • gdzie pieką najlepszy chleb
Dobieranie lokalnych fraz kluczowych czyli od ogółu do szczegółu

Aby nasza strona znalazła się wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania Google dla zapytań z konkretnej lokalizacji, warto poświęcić trochę czasu i sprawdzić jak internauci szukają konkretnego produktu/usługi dla obszaru większego niż miasto czy nawet województwo.

Powiedzmy, że jesteś weterynarzem i prowadzisz swoją klinikę w Strzybnicy - dzielnicy Tarnowskich Gór - średniej wielkości mieście w woj. śląskim. Jak myślisz, co wpiszą w Google osoby szukające weterynarza w tej lokalizacji? Czy można w ogóle sprawdzić jakie frazy są wpisywane w wyszukiwarkę? Tak.

Choć w sieci znajdziemy sporo narzędzi do sprawdzania fraz kluczowych, to jednak ja polecam korzystać z tego darmowego i najlepszego moim zdaniem, które oferuje Google. Mowa tu o Planerze Słów Kluczowych w Google Ads. Planer Słów Kluczowych od Google jest stosunkowo prostym narzędziem choć aby w pełni wykorzystać jego możliwości warto skorzystać z usług certyfikowanego agencji SEM, która ma doświadczenie w prowadzeniu kampanii Google Ads (wcześniej Google AdWords).

Wpisując kilka ogólnych fraz, na które zapewne chciałbyś być w Google, narzędzie wyświetla frazy i średnią miesięczną liczbę wyszukiwań. Oto one (lokalizacja: Polska):
  • lecznica weterynaryjna - 1 tys.-10 tys.
  • dobry weterynarz - 100 - 1 tys.
  • weterynarz - 10 tys. - 100 tys.
  • tani weterynarz - 10 - 100
  • lekarz weterynarii - 1 tys. - 10 tys.
  • najlepszy weterynarz - 10 -100
Z powyższego zestawienia jasno wynika, że najczęściej wpisywanym w wyszukiwarkę słowem kluczowym jest 'weterynarz'. Z kolei najmniej osób szukało lecznicy weterynaryjnej wpisując 'najlepszy weterynarz' i 'tani weterynarz'. Co ciekawe, dla lokalizacji Polska, a więc całego kraju, te dwie frazy są rzadziej wpisywane, niż frazy zawierające miasto czy dzielnicę, w której chcemy świadczyć usługi weterynaryjne. Średnia miesięczna ilość wyszukiwań dla tych fraz kształtuje się następująco:
  • weterynarz tarnowskie góry - 100 - 1 tys.
  • weterynarz strzybnica - 100 - 1 tys.
A jak wygląda zatem miesięczna ilość wyszukiwań powyższych fraz dla naszego miasta? Aby się tego dowiedzieć, wystarczy, że w Planerze Słów Kluczowych zmienimy lokalizację z Polska na Tarnowskie Góry.

pozycjonowanie_weterynarz

Ciekawostką jest fakt, że dla tej lokalizacji frazy zawierające miasto tj. 'weterynarz tarnowskie góry' ma podobną ilość wyszukiwań co słowo 'weterynarz'. Wniosek jest oczywisty. Osoby wpisujące w wyszukiwarkę nazwę usługi chcą ją otrzymać od firmy z miasta, w którym mieszkają.

Oczywiście istnieje wiele usług, które można świadczyć na tzw. odległość. Usługi te to m.in. pozycjonowanie stron, prowadzenie kampanii w Google Ads (wcześniej Google AdWords), projektowanie grafiki (np. logo), pisanie artykułów do czasopism ect. Nie oznacza to, że lokalne SEO dla takich firm nie ma sensu. Znam wiele osób świadczących tego typu usługi i swoich klientów pozyskują przede wszystkim w miastach (powiatach) gdzie działają.

Na co jeszcze zwrócić uwagę przy dobieraniu fraz dla naszego biznesu?

Pamiętaj, że wyszukiwarka Google nie jest wykorzystywana jedynie do szukania firm. Sporo osób szuka w niej odpowiedzi na jakiś problem. Jak zatem wykorzystać stronę internetową lokalnej firmy, aby docierać do osób szukających rozwiązania problemu? Odpowiedź jest prosta. Wystarczy stworzyć firmowego bloga.

Blog na firmowej stronie internetowej to wzrost ruchu na wiele długich fraz kluczowych (tzw. długi ogon). Mogą to być frazy (zapytania) tj.:
  • pielęgnacja sierści u yorka
  • jaka karma jest najlepsza dla kota
  • czy zwierzętom podaje się witaminy
Dlaczego warto mieć bloga na stronie internetowej?

Blog to możliwość budowana widoczności w wyszukiwarce Google na nieograniczoną wręcz ilość fraz. Poprzez prowadzenie bloga możemy docierać także do osób spoza miasta, w któym działamy. Blog firmowy kreuje pozycję eksperta - jest to szczególnie ważne dla firmy działającej lokalnie.

Teraz pewnie zastanawiasz się, po co masz docierać z ofertą do osób z innych regionów, skoro działasz lokalnie. Prowadzenie firmowego bloga to nie tylko kreowanie wizerunku eksperta. Ruch organiczny, który jest generowany przez firmowego bloga można wykorzystać na wiele sposobów. Znam kilku weterynarzy, u których w przychodni, można kupić dobrej jakości karmę, mechaników sprzedających oleje, kosmetyki samochodowe, akumulatory i inne części do samochodów czy dentystów oferujących np. specjalistyczne pasty do zębów. Jeśli w Twojej lokalnej firmie oprócz usług oferujesz (lub chcesz w przyszłości oferować) klientom konkretne produkty, warto zatem zastanowić się, czy nie wykorzystać bloga do promocji tych towarów i zdobywać klientów rozbudowując stronę o sklep internetowy.

Zgłaszanie firmy do Google Moja Firma, Bing Places i map Apple

Prowadząc lokalny biznes masz wręcz obowiązek stworzyć swoje wizytówki w tych miejscach. Mimo, że ponad 90% ruchu pochodzi właśnie z Google, to obecność w Apple Maps i Bing jest również istotna.

Zgłaszanie firmy do GMF (Google Moja Firma)

Google Moja Firma to darmowe i stosunkowo łatwe w użyciu narzędzie dla firm, które pozwala zarządzać swoją obecnością w Internecie (wyszukiwanie i mapy Google). Aby dodać firmę do GMF kliknij tutaj.

Następnie:
  • Zaloguj się (lub załóż konto jeśli go nie posiadasz)
  • Uzupełnij nazwę firmy
  • Wprowadź dane adresowe
  • Wybierz rodzaj działalności
  • Dodaj numer telefonu i adres www
  • Wyślij list aby potwierdzić adres

Wg wytycznych Google nazwa firmy powinna być dokładnie taka jaka ona jest. Jeśli nasza firma to FHU JAN KOWALSKI, to w wizytówce GMF też musi być dokładnie ta. Niestety wpisanie tylko nazwy firmy, choć zgodne z wytycznymi Google, nie zawsze może pomóc w osiągnięciu wyższych pozycji w wyszukiwarce. Tak się niestety składa, że algorytm Google zwraca szczególną uwagę na treść (słowa kluczowe) w nazwie firmy. Są dwie możliwości, aby w przyszłości (na razie nie słyszałem, żeby taka sytuacja miała miejsce) wizytówka w Google Moja Firma nie wyleciała z wyników wyszukiwania, przez upychanie w nazwie słów kluczowych.

1. Zmiana nazwy firmy - zamiast np. "FHU JAN KOWALSKI" zmienić jej nazwę np. na "MECHANIKA POJAZDOWA JAN KOWALSKI". Jeśli nie prowadzimy spółki z ograniczoną odpowiedzialnością to taka zmiana zajmuje dosłownie chwilę.
2. Jeśli nie możemy sobie pozwolić na zmianę nazwy, warto pomyśleć o wpleceniu w nazwę firmy słów kluczowych tak, aby jej nazwa wyglądała naturalnie. Odradzam zmiany w GMF z "FHU JAN KOWALSKI" na "MECHANIKA, WULKANIZACJA, LAKIERNIK JAN KOWALSKI". Warto jednak zastanowić się, która z oferowanych usług przynosi nam największe zyski lub w czym jesteśmy najlepsi. Jeśli przykładowy KOWALSKI jest specjalistą od wymiany rozrządów, warto zmienić nazwę na "WYMIANA ROZRZĄDÓW JAN KOWALSKI".


Jeśli prowadzisz sklep z porcelaną mający witrynę sklepową, to dodanie firmy do GMF jest łatwe - wystarczy wpisać adres sklepu.

A co w przypadku, jeśli:
  • pracujesz w domu
  • masz jednego lub więcej wspólników i pracujecie każdy w swoim domu
  • twój biznes jest mobilny
  • masz jedno lub więcej biur
  • masz wirtualne biuro, ale nie masz fizycznej lokalizacji
  • obsługujesz klientów w fizycznej lokalizacji ale też zdalnie
Oto moja rada:

Jeśli masz prawdziwe biuro, użyj jego adresu. Jeśli Ty (i wspólnik) pracujesz w domu, podaj adres domowy osoby najbliżej głównego obszaru, w którym prowadzisz biznes. Jeśli masz tylko wirtualne biuro, nie używaj tego adresu (chyba, że w biurze tym jest osoba, która może udzielić informacji lub odebrać korespondencję). Jeśli jednak nie ma tam nikogo użyj swojego adresu domowego.

Podczas dodawania firmy do GMF ukaże Ci się opcja "Dostarczam produkty i świadczę usługi u klientów". Zasadniczo należy zaznaczyć to pole wyboru, jeśli świadczysz usługi i dostarczasz towary swoim klientom nawet jeśli obsługujesz też klientów w fizycznej lokalizacji (np. w restauracji z wynosem).

Jeśli zaznaczysz tę opcję, zobaczysz kolejne pole wyboru - "Ukryj mój adres (to nie jest sklep)". Zaznacz to pole, jeśli używasz adresu domowego.

Następny krok to uzupełnienie wszelkich niezbędnych danych o Twojej firmie. Możesz to zrobić zanim do siedziby Twojej firmy dotrze list z kodem weryfikacyjnym od Google.

Optymalizacja wizytówki w GMF to konieczność. Im więcej danych podasz, tym lepiej. Najważniejsze jest:
  • dodanie kolejnych kategorii
  • przesłanie zdjęć (najlepiej zrobionych na Twoim terenie lub przynajmniej w pobliżu)
  • uzupełnienie godzin otwarcia
  • wyszczególnienie poszczególnych usług
  • dodanie dodatkowych numerów telefonów
  • dodanie odpowiednich atrybutów/obiektów
Jeśli mimo tego poradnika masz problemy z poprawnym zgłoszeniem swojego biznesu do GMF napisz. Pomożemy zaistnieć Ci w internecie.

Potrzebujesz pomocy? Napisz do nas!
Kontakt


Najlepsze efekty reklamowe uzyskuje się poprzez łączenie działań SEO i kampanii w Google Ads.


Zgłaszanie firmy do Bing Places For Business

Bing Places for Business to zasadniczo odpowiednik Google Moja Firma w wyszukiwarce Bing. Czy trzeba dodać firmę do Bing? Nie. Ta wyszukiwarka w USA ma tylko 7% udziału w rynku wyszukiwarek. W Polsce praktycznie nikt z niej nie korzysta. Dlatego brak naszej wizytówki w Bing to nie tragedia. Nie mniej jednak, warto dodać firmę do Bing bo to zawsze jakiś "ślad" również dla algorytmów wyszukiwarki Goolge.

Jak dodać firmę do mapy Bing?

Po pierwsze włącz wyszukiwarkę Bing. Następnie przejdź do zakładki Mapy i w pasek wpisz nazwę firmy. Jeśli Twojej firmy nie ma w mapach Bing'a to ukaże Ci się informacja o tym. Kliknij 'Zgłoś problem'. Ukaże się okno z pytaniem czego szukasz. Wybierz z listy 'Firma'. Kolejny krok to uzupełnienie danych i przeciągnięcie w odpowiednie miejsce na mapie tzw. pinezki. Potem wystarczy, że klikniesz 'Wyślij' i po sprawie. Z czasem Twoja firma powinna ukazać się na mapach firmy z Redmond.

Dodawanie firmy do Apple Maps

Dodanie firmy do map Apple jest równe proste co do Bing Places czy Google Maps. Oto kilka prostych kroków jak to zrobić:
  • Przejdź do Apple Maps Connect. Zaloguj się za pomocą identyfikatora Apple ID i hasła. Jeśli nie posiadasz identyfikatora Apple ID, musisz go uzyskać. Nie da się tego obejść.
  • Wprowadź swoje podstawowe dane biznesowe. Należy wpisać nazwę firmy, podstawowy numer telefonu służbowego i adres firmy.
  • Sprawdź podany numer telefonu. Zostaniesz poproszony o zezwolenie firmie Apple na połączenie z Tobą. W trakcie połączenia otrzymasz kod PIN od Apple. Wpisz go w formularz.
  • Następnie potwierdź lokalizację firmy i uzupełnij rodzaj działalności. Jeśli nie widzisz kategorii, która pasuje, możesz ją zaproponować.
  • Uzupełnij godziny w jakich otwarta jest Twoja firma. Jeśli jesteś otwarty przez 24 godziny na dobę, są na to także pola wyboru.
  • Dodaj firmową stronę internetową i konta w mediach społecznościowych. Wystarczy wpisać adresy URL do nich w odpowiednie pola. Jeśli Twoja firma pozyskuje klientów dzięki aplikacji na iPhone'a również dodaj link do aplikacji w App Store.
  • Przejrzyj informacje o Twojej firmie. Aby potwierdzić, że wszystko jest dobrze kliknij "OK" i gotowe. Nowe oferty powinny pojawić się w aplikacji Mapy Apple w ciągu tygodnia.
Pamiętaj, że olbrzymia część użytkowników sprzętu Apple to przedsiębiorcy. Jeśli prowadzisz firmę świadczącą usługi B2B to zgłoszenie jej do map Apple jest konieczne.

Lokalne wizytówki (NAP)

Wizytówki NAP są wzmiankami online o Twojej firmie zawierające jej nazwę, adres i numer telefonu (Name, Address, Phone). Stąd skrót NAP. Istnieją dwa główne typy cytowań: strukturalne i nieustrukturyzowane.

Strukturalne to te, w których informacje NAP są przedstawiane w sposób wizualnie uporządkowany. Zazwyczaj znajdują się one w katalogach biznesowych, profilach społecznościowych itp.
Niestrukturalne to wzmianki o Twojej firmie, które są w nieuporządkowanym formacie. Te zwykle znajdziemy na blogach prywatnych, na stronach czasopism internetowych, na blogach biznesowych, itp.

Dlaczego wizytówki NAP są tak ważne?

Według Moz, linki są jednym z najważniejszych czynników w lokalnym rankingu. Dotyczy to zarówno wyników "snack pack" Google, jak i "zwykłych" organicznych wyników wyszukiwania. Dzieje się tak dlatego, że spójne informacje NAP w internecie służą do dalszej weryfikacji danych, które Google posiada w GMF dla konkretnej firmy.

Niespójne informacje NAP, z drugiej strony, mogą jedynie prowadzić do wprowadzenia w błąd i niewłaściwego kierowania zarówno Google i potencjalnych klientów.

Google nie jest jedynym miejscem, w którym ludzie szukają firm. Szukają również za pośrednictwem Facebooka, katalogów, itp. Posiadanie profesjonalnie stworzonych wizytówek NAP pozwoli potencjalnym klientom znaleźć Twoją firmę. To z kolei przekłada się na zwiększenie liczby klientów i dochodów.

Tworzenie wizytówek NAP nie jest łatwe. Aby Twoja lokalna firma była na wysokich pozycjach w Google, warto zlecić pozycjonowanie strony firmie (specjaliście) SEO. Pozwoli to uniknąć w przyszłości przykrych niespodzianek. Złe linkowanie (a tworzenie wizytówek NAP to proces link building) zamiast poprawić pozycje w Google, może sprawić, że strona zostanie ukarana i w najlepszym wypadku na długo zostanie nisko w rankingu.

Działania On-Page

Aby strona internetowa lokalnej firmy była łatwo odczytywana przez roboty wyszukiwarek, należy użyć:
  • Frazy (słowa) kluczowe w H1
  • Frazy (słowa) kluczowe w tytule strony
  • Słowa kluczowe w URL
  • Krótkie adresy URL, bez zbędnych znaków
  • Odpowiedni opisu strony
O tym jak dokładnie ma być zbudowana strona aby łatwiej było ją promować w Google powstało już tyle publikacji, że nie będę się tu rozpisywał. Zagadnieniem tym bardziej powinni zainteresować się osoby tworzące strony internetowe. Większość przedsiębiorców, którzy zgłaszają się do mnie z pomocą, posiada strony tyle tylko, że źle wykonane.

Zdarza się tak, że strona internetowa, za którą przedsiębiorca zapłacił niemałe pieniądze, nie posiada nawet nagłówków H (albo posiada więcej niż jeden nagłówek H1), w tytule zamiast np. 'Firma remontowo-budowlana Gliwice', znajdziemy albo jej nazwę (a przecież mało osób wie o jej istnieniu więc nie wpiszą w Google jej nazwy). Często zdarza się tak, że w tytule znajduje się 'Strona główna' lub nic.

Pozycjonowanie vs Google Ads

Wiele małych firm z powodu ograniczonego budżetu musi wybrać co jest dla nich lepsze, pozycjonowanie czy reklama w Google Ads (wcześniej Google AdWords). Odpowiedź nie jest prosta i zależy co i w jakim czasie chcemy osiągnąć. Pozycjonowanie to szereg działań, które prowadzą do obecności firmowej strony internetowej w naturalnych wynikach wyszukiwania. Dotyczy to wszystkich wyszukiwarek, gdyż ich algorytmy działają podobnie - pozycjonowanie strony w Google prowadzi do wyższych pozycji również w innych wyszukiwarkach np. w Bing. Zaletą obecności witryny na wysokich pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania jest postrzeganie firmy jako lidera w branży - większość osób szukających usługi/produktu w Google jest przekonana, że skoro jakaś witryna ukazuje się wyżej to dlatego, że firma ma lepszą ofertę.

Pozycjonowanie niestety trwa. Działania zmierzające do podwyższenia pozycji strony w wynikach organicznych (naturalnych) w zależności od konkurencji trwa od kilku miesięcy do ok. roku. W przypadku konkurencyjnej branży znacznie dłużej. Warto zatem (czekając na efekty pozycjonowania) uruchomić kampanie linków sponsorowanych w Google Ads (AdWords). To znakomity sposób, na szybkie dotarcie z ofertą do potencjalnych klientów z Twojego regionu.


Potrzebujesz pomocy?
skontaktuj się z nami
Kontakt




Wyślij