Jak się wyróżnić i raz na zawsze pozbyć się konkurencji?

Kategoria:Content marketing |
Istnieję parę sposobów, aby wybić się na rynku i pozbyć konkurencji. Jednak najpierw należy zmienić swoje myślenie, sposób postrzegania własnej firmy na rynku oraz konkurencyjnych przedsiębiorstw.

Pamiętaj też o jednej istotnej sprawie - każda firma (Twoja również) musi zdobyć swoich klientów. To właśnie dzięki skutecznej reklamie (np. w Google Ads), możesz sprawić, że osoba szukająca Twoich produktów czy usług zajdzie je i już nie będzie szukać dalej. To ważne - klient który przyjdzie do Ciebie to klient, który nie pójdzie już do konkurencji. Oczywiście nie dotrzesz do wszystkich. Twoja konkurencja też nie jest w stanie dotrzeć do wszystkich, którzy mogą być zainteresowani jej ofertą. Jaki kawałek tortu przypadnie Tobie zależy przede wszystkim od tego, ile potencjalnych klientów dowie się o Twojej firmie a nie o konkurencji. Reklama jest istotna, nawet bardzo, jednak oprócz niej warto zwrócić uwagę na jeszcze kilka istotnych rzeczy.

Przede wszystkim:

1. Bądź najlepszy we własnej branży

Jest to jeden z najbardziej efektywnych sposobów na pozbycie się konkurencji. Klienci, którzy skorzystali z usług czy zakupili produkty konkurencyjnych firm, a później zdecydowali się na nasze produkty czy usługi, powinni widzieć widoczną różnicę. Jeśli docenią oferowane produkty czy usługi, ze względu na ich jakość czy atrakcyjną cenę, z pewnością zostaną z naszą firmą na dłużej.

2. Podejmij współpracę z konkurencją

Warto wspierać się nawzajem swoim doświadczeniem, radami. Konkurencyjne firmy mogą pomóc sobie nawzajem, żadna ze stron nic nie straci na takiej współpracy, a może jedynie zyskać. Każda firma wnosi zupełnie odmienną wartość rynkową. Klientów na rynku jest na tyle, aby nawet dwie konkurencyjne firmy, osiągały satysfakcjonujące zyski.

3. Klientowi zawsze mów o istotnych konkretach

Unikaj banalnych stwierdzeń „najniższe ceny”, „wysoka jakość”, „profesjonalna obsługa”, gdyż są one bardzo oklepane i często nadużywane. Warto jednak podawać ważne dla klienta komunikaty, takie jak: „oddzwaniamy do klienta w ciągu 3 godzin”, „wysyłamy przesyłkę w ciągu 2 dni roboczych” itp.

4. Nie powtarzaj wszystkiego tego, co mówią konkurencyjne firmy

Warto wymyślić odmienne korzyści, które potencjalny klient zauważy i wybierze z tego względu właśnie naszą firmę. Dobrym rozwiązaniem, jest zapytanie klientów, co ma dla nich duże znaczenie i co w znacznej części wpływa na decyzję zakupową.

5. Zawsze mów prawdę

Dotrzymuj swoich obietnic, dzięki temu zyskasz stałych klientów, którzy będą ufać firmie.

6. Dbaj o budowanie pozytywnych doświadczeń

Kontakt z firmą powinien zawsze przebiegać szybko i sprawnie. Dzięki temu klient zapamięta naszą firmę, jako godną zaufania, będzie wiedział, iż wszystkie sprawy zakupowe przeprowadzi szybko i bez problemowo.


Potrzebujesz pomocy?
skontaktuj się z nami
Kontakt




Wyślij