Jak pozyskiwać nowych klientów w branży motoryzacyjnej?

Kategoria:SEO |
Jak pozyskiwać nowych klientów w branży motoryzacyjnej?

Czasy, kiedy osoby poszukujące usług z branży motoryzacyjnej wędrowały po kolejnych warsztatach lub komisach samochodowych, dawno już minęły. Obecnie głównym źródłem informacji dla potencjalnych klientów jest Internet. Chcąc więc pozyskać nowych klientów, każda firma z branży motoryzacyjnej musi przede wszystkim zadbać o swoją obecność w sieci.

Według badań przeprowadzonych przez firmę analityczną Gemius, aż 70% osób poszukujących usług z branży motoryzacyjnej jako główne źródło informacji na ten temat wskazuje Internet. Jest to jednoznaczna wskazówka, że aby pozyskać nowych klientów, każdy mechanik lub dealer samochodowy musi w pierwszej kolejności zadbać o swoją promocję w sieci. Nie wystarczy do tego sama strona internetowa, zawierająca podstawowe dane kontaktowe oraz dotyczące oferty danej firmy. Kluczem jest tu odpowiednio dobrana kampania reklamowa.

Reklamy graficzne



Reklamy graficzne, czyli tzw. bannery, występują w postaci modułów o różnych właściwościach. Mogą być one statyczne, interaktywne lub animowane, ale za każdym razem są połączone linkiem ze stroną internetową reklamodawcy.

Mailing



Polega na rozsyłaniu reklamowych maili w formie plików tekstowych lub graficznych do użytkowników poczty elektronicznej. Jest chętnie wykorzystywany ze względu na niewysokie koszty, jakie ze sobą pociąga, ale jednocześnie z powodu coraz lepszych systemów filtrowania poczty mailowej jego skuteczność nie jest olśniewająca.

Linki sponsorowane AdWords



To największa na świecie platforma reklamowa należąca do Google. Reklama wyświetla się w wynikach wyszukiwarki na górze ekranu lub po jego prawej stronie. Wykupione linki są widoczne w Google już na drugi dzień po rozpoczęciu kampanii, a dodatkowym atutem AdWords jest przystępna cena.

Pozycjonowanie (SEO)



Długotrwałe działanie marketingowe, polegające na optymalizacji najważniejszych fraz dla danej strony internetowej pod kątem wyszukiwarek. Mówiąc wprost, SEO to takie działania, dzięki którym fraza „mechanik samochodowy Warszawa”, określająca konkretną firmę, pojawia się w wyszukiwarkach na wysokich pozycjach. Zazwyczaj pozycjonowanie zleca się wyspecjalizowanym agencjom reklamowym.

Blog



Znakomity sposób na reklamowanie usług z branży motoryzacyjnej, w naturalny sposób wpływający na utrwalenie danej marki w świadomości klientów. Poprzez bloga można za pomocą treści tekstowych, graficznych, zdjęciowych, a nawet filmowych prezentować ofertę firmy oraz zachęcać do skorzystania z jej usług.

WOMM (marketing szeptany)



Jest to pisanie na różnych stronach i forach internetowych pozytywnych opinii na temat konkretnego przedsiębiorstwa oraz reagowanie na negatywne wpisy innych użytkowników sieci. Tego typu działania można z powodzeniem wykonywać samodzielnie – należy jedynie zachować umiar w wychwalaniu firmy, gdyż same pozytywne opinie mogą narobić więcej szkód, niż te negatywne.


Potrzebujesz pomocy?
skontaktuj się z nami
Kontakt




Wyślij
Zadzwoń