Jak pozyskiwać klientów na usługi weterynaryjne?

Kategoria:SEO |
Jak pozyskiwać klientów na usługi weterynaryjne?

Rynek usług weterynaryjnych w naszym kraju rośnie w błyskawicznym tempie. Według raportu „Dziennika Gazety Prawnej”, w 2014 r. weterynarz prowadzący własną działalność mógł liczyć na miesięczne zarobki rzędu blisko 5,5 tys. zł netto. Kluczem do sukcesu w prowadzeniu kliniki weterynaryjnej oraz osiągnięcia takich zarobków jest pozyskanie jak największej ilości zadowolonych klientów.

Początki prowadzenia własnej działalności gospodarczej zawsze są trudne i wymagają szeregu działań marketingowych oraz promocyjnych. Usługi weterynaryjne nie są tu wyjątkiem, choć trzeba przyznać, że popyt na nie rośnie w błyskawicznym tempie, wraz ze wzrostem świadomości Polaków o konieczności dbania o zdrowie swoich czworonogów. Podpowiadamy, jak pozyskiwać klientów na usługi weterynaryjne.

Strona internetowa



Ciekawa wizualnie i często aktualizowana strona internetowa to współcześnie podstawa prowadzenia każdego biznesu. W przypadku usług weterynaryjnych, powinna ona przede wszystkim informacje kontaktowe: adres kliniki oraz numery telefonów. Dobrze jest na niej zawrzeć wiadomości dotyczące szczegółowej oferty, personelu oraz ich kwalifikacji, np. w postaci skanów dyplomów, zaświadczeń czy certyfikatów. Na stronie można również umieszczać ciekawostki z życia kliniki, zdjęcia czworonożnych pacjentów oraz uruchomić forum dla klientów. Pamiętać należy również o zleceniu pozycjonowania strony firmie informatycznej – sprawi to, że będzie ona pojawiała się wysoko w wyszukiwarkach.

Serwisy ogłoszeniowe i fora dyskusyjne



Dobrym sposobem pozyskiwania klientów na usługi weterynaryjne jest umieszczenie ogłoszeń z danymi kontaktowymi oraz ogólną ofertą kliniki na rozmaitych serwisach, pamiętając o ich regularnym odświeżaniu. W budowaniu świadomości danej marki pomaga też aktywne uczestnictwo w dyskusjach na forach internetowych, odpowiadanie na pytania internautów, udzielanie drobnych porad dotyczących zdrowia i pielęgnacji zwierząt. Istnieje spora szansa, że zadowolony z porady lub odpowiedzi internauta skorzysta z usług kliniki, gdy pojawi się taka potrzeba.

Media społecznościowe



Dla wielu osób, zwłaszcza młodych, Facebook to podstawowe narzędzie komunikacji. Warto wykorzystać ten trend i założyć fanpage kliniki weterynaryjnej. Oprócz danych kontaktowych, można tam publikować bieżące wydarzenia z życia firmy, opisywać ciekawe przypadki, recenzować produkty żywieniowe oraz pielęgnacyjne dla zwierzaków. Każdy zadowolony klient, który polubi i udostępni fanpage kliniki na Facebooku, jest dla firmy bezcenny.

Reklama outdoorowa



Pod tym obcobrzmiącym pojęciem kryje się nic innego, jak reklama zewnętrzna, czyli ledy, billboardy, bandery oraz ulotki. Oczywiście wykonanie i rozpropagowanie tego typu materiałów wiąże się z nakładami finansowymi, ale inwestycja taka procentuje wzrostem liczby klientów oraz utrwaleniem danej marki w ich świadomości. Reklama outdoorowa jest naturalna, bezpośrednia w odbiorze, a przy tym oferuje atrakcyjny wizualnie i czytelny przekaz.


Potrzebujesz pomocy?
skontaktuj się z nami
Kontakt




Wyślij
Zadzwoń