Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?

Kategoria:SEO |
Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?

Pozycjonowanie stron internetowych nie jest łatwe. Pomijając wykonanie optymalizacji, która często sprowadza się do przebudowy całej strony klienta, w zdobywaniu wartościowych linków wykazać się należy nie tylko sporą wiedzą ale i sprytem. Bywa też, że właściciel ciekawej, wartościowej z punktu widzenia SEOwca strony, zażąda sobie słonej zapłaty za umieszczenie odnośnika do witryny. I dlatego nawet samodzielne pozycjonowanie kosztuje. Ile? O tym poniżej.

Sposobów na wypromowanie witryny w internecie jest sporo. Serwisy gdzie zamieścić można film promocyjny np. YouTube czy Vimeo, branżowa i ogólnoinformacyjna prasa internetowa, fora dyskusyjne... Wymieniać można długo. Jednak ile czasu potrzeba by na tych wszystkich stronach umieścić informację o naszej ofercie? No właśnie. Z pomocą przychodzą różnego rodzaju narzędzia która oczywiście za darmo nie są.

Narzędzia przydatne w pozycjonowaniu stron www



Zacznijmy więc od umieszczania informacji (w tym linków do strony) o ofercie na forach internetowych. Na wstępie odradzam masowe spamowanie forów dyskusyjnych i to z kilku powodów. Po pierwsze nagłe zamieszczenie dużej ilości często identycznych wpisów (często zawierającymi link do promowanej strony), może zostać uznane przez algorytm Google za nieetyczne działania co skończyć się może nałożeniem filtra na promowaną domenę (w skrajnych przypadkach banem). Jeśli już z jakiegoś dziwnego powodu algorytm wyszukiwarki ne wychwyci naszych spamerskich działań to wysoce prawdopodobne, że zrobi to moderator forum i zostaniemy zablokowani. Trzeci powód to oczywiście postrzeganie naszej firmy. Masowe wpisy typu "zapraszamy do odwiedzenia naszej strony.." nie są odbierane pozytywnie przez forumowiczów. Od razu dostrzec można nachalną tanią reklamówkę firmy.

Jak więc robić to skutecznie? Najlepiej poszukać kilka osób, które za niedużą opłatą (najczęściej kilka złotych za jeden wpis) będą udzielać się na forach dyskusyjnych. Jeśli wypowiedzi o naszej firmie nie ma za dużo i wiemy gdzie są zamieszczane, możemy sami monitorować wpisy i ich efekty. Jeśli nie mamy na to czasu lub nie jesteśmy sprawdzać tego ręcznie to pomocne mogą być narzędzie tj. Brandle.pl. Koszt miesięczny to 27 zł brutto a więc do przyjęcia. Inne narzędzia jak np. Brand24.pl są już znacznie droższe jednak przyznać trzeba, że samo narzędzie jest naprawdę dobre.

Ok. To tyle jeśli chodzi o fora dyskusyjne. Gdzie jeszcze można umieścić link do naszej strony internetowej? Katalogi stron www czyli najstarszy sposób na linki. Oczywiście dobrych katalogów jest może kilkadziesiąt, średnich może o sto więcej. Innymi nie ma co sobie zaprzątać głowy. Umieszczenie linków w słabej jakości katalogu da efekt odwrotny do oczekiwanego. Koszt to zazwyczaj kilka złotych. Wpisy w najlepszych najlepsze katalogach to nieraz 11 zł. Więcej o wartościowych katalogach znajdziesz w artykule na temat katalogowania stron internetowych. We wpisie tym nie wspomniałem o programach do automatycznego katalogowania stron internetowych: Adder, za któy zapłacić trzeba 399zł i Publiker za 397zł.

Artykuły w prasie internetowej to chyba najlepszy sposób pozyskania linka do strony. Niestety to linki najdroższe z możliwych, ale pamiętać należy, że oprócz linkowania otrzymujemy coś więcej - wartość dodaną w postaci artykułu na temat naszej firmy i oferty. W taki oto sposób możemy docierać z ofertą do sporego grona potencjalnych klientów i to przez długi czas. Ile kosztuje dodanie artykułu sponsorowanego na stałe? To już zależy od kilku czynników ale ceny artykułów sponsorowanych zaczynają się już od ok. 30zł netto. Najdroższe artykuły sponsorowane to koszt ponad 10 tys. zł. Oczywiście są to szanujące się portale o bardzo dużej ilości odwiedzających. A jak umieścić artykuł o swojej firmie na łamach takiego czasopisma internetowego? Są dwa sposoby. Pierwszy to kontakt z redakcją. Drugi znacznie łatwiejszy to korzystanie z narzędzi skracających proces kontaktowania się z portalami i umieszczania na nich artykułów. Mowa tu o rozwiąaniach takich jak Contentstream czy WhitePress.

Pozycjonować samemu czy może zlecić?



Wszystkie powyższe sposoby na podwyższenie pozycji kosztują lub wymagają poświęcenia znacznej ilości swojego czasu. Ile? To już zależy co chcemy osiągnąć i w jakim czasie. Warto więc rozważyć kwestię przekazania pozycjonowania strony internetowej w ręce specjalisty SEO. Nieco większy koszt pozycjonowania zostanie zrekompensowany większą ilością czasu.


Potrzebujesz pomocy?
skontaktuj się z nami
Kontakt




Wyślij
Zadzwoń