Dlaczego moje reklamy w Google AdWords nie działają?

Kategoria:Adwords |
Wśród przedsiębiorców często można spotkać się z opiniami, że kampanie Google Ads nie są skuteczne. Poznaj cztery najważniejsze powody, dla których reklamy w Google Ads (wcześniej Adwords) nie działają.

Niezależnie od tego, czy kampanię reklamową przy użyciu systemu Google Ads prowadzimy samodzielnie, czy powierzamy ją profesjonalistom, to istnieją cztery, podstawowe powody, dla których nasza reklama może nie działać. Najczęstsze z nich to: zbyt niski budżet, nieprawidłowa lokalizacja i harmonogram reklam brak lub błędna fraza dedykowana kampanii, a także mała liczba wyszukiwań. Warto poznać i zrozumieć każdy z tych powodów.

Zbyt skąpy miesięczny budżet Google Ads

Zdarza się, że początkujący marketingowiec lub osoba zajmująca się samodzielnie prowadzeniem marketingu własnej firmy dysponuje małym budżetem dziennym na reklamę. I zamiast wybrać najważniejszy produkt lub usługę do promowania, rozprasza środki tak bardzo, że kończą się one już po kilku dniach. Warto brać pod uwagę taką okoliczność i zdecydować się na odpowiednią marżę, wagę elementy promocji produktu lub usługi i sezon sprzedażowy. W ten sposób zmaksymalizujemy środki na reklamę.

Lokalizacja i harmonogram kampanii

Reklama Google Ads może obejmować miasto, region lub szersze terytoria, w zależności od ustawień wyszukiwarki. Istnieje możliwość wypróbowania reklamy przy użyciu specjalnych narzędzi do jej podglądu. Można już także wybrać dedykowany produktowi lub usłudze harmonogram działania i zdecydować się na przykład na emisję tylko wieczorem czy rano. Wszystko zależy od tego, do jakich klientów trafić ma reklama.

Brak frazy lub błędna fraza

Ten błąd zdarza się najczęściej wtedy, kiedy kampania jest powierzana zewnętrznemu wykonawcy. Może się zdarzyć, że w oknie wyszukiwarki w ogóle nie zostały wpisane żadne frazy lub wpisano je nietrafnie. Dlatego koniecznie trzeba ustalić listę słów kluczowych, które są fundamentalnym elementem systemu reklamowego Google Ads.

Niska liczba wyszukiwań

Ten błąd powodujący, że reklamy w Google Ads nie działają wiąże się najczęściej ze złym określeniem grupy odbiorców. Niszowe, zbyt wyszukane frazy, zły język nadawczy, czyli niedostosowany do potrzeb odbiorcy, nieatrakcyjny format reklamy i kilka podobnych czynników powodują, że potencjalni klienci nie trafiają do promowanego produktu lub usługi, gdyż po prostu podczas swoich poszukiwań nie używają naszych fraz. Dlatego warto bardzo dobrze określić swą grupę odbiorczą, poznać jej wymagania i style bycia w Sieci, aby reklama mogła pracować jak najskuteczniej.


Potrzebujesz pomocy?
skontaktuj się z nami
Kontakt




Wyślij